-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er neste Audi Q3
Audi er i ferd med å klargjøre neste generasjon Q3. Her er de første bildene av modellen under testing, samt en datamanipulasjon.
Den er en av de eldste bilene i Audis modellportefølje – dagens Q3 kom på markedet i 2011 – men fortsatt drøyer det et år før arvtageren er på markedet.
Dagens modell er basert på samme plattform som femte generasjon Golf, men nykommeren vil som en rekke andre modeller med tverrstilt motor fra VW-konsernet bygges på den fleksible MQB-plattformen som ligger under alt fra Audi TT til Skoda Kodiaq.
Plattformen byr på mange fordeler – som redusert vekt, mer innvendig plass og muligheten for hybridteknologi.
Mer plass
Andre generasjon Q3 vil ha omtrent samme fotavtrykk som dagens modell, men bredde og lengde økes med rundt fem centimeter. Dessuten strekkes akselavstanden tilsvarende.
Det betyr mer plass til passasjerer og bagasje, og det kan trengs i konkurranse med erkerival BMW X1 som «vokste innvendig» ved sitt generasjonsskifte for et par år siden, mye takket være overgang til ny plattform.
Designmessig kan vi regne med at Q3 vil følge i fotsporene til nye Q5, noe som innebærer en ny, mer kantete grill og slanke LED-lykter.
Innendørs blir endringen mer synlige med et helt nytt dashbord og senterkonsoll med mer vertikal layout. Audis virtuelle cockpit kommer selvsagt som alternativ til konvensjonelle instrumenter.
Ladbare varianter
Motorutvalget vil i startfasen bestå av bensin- og dieselmotorer, men en ladbar hybrid er neppe langt unna. Audi har jo allerede ulike løsninger for ladbare hybrider, men i Q3 blir det trolig kombinasjonen av 1,4-liters bensinmotor og elmotor.
Senere kan det også være aktuelt med en ren elbil basert på Q3, men neppe før rundt 2020 siden Audi først vil lansere modellen som trolig blir hetende Q6 e-tron når den lanseres i 2018.
Les også: Audi med nye Q-modeller
Toppmodell i serien blir RS Q3 med femsylindret motor på rundt 400 hester, resten av motorene er 1,5- og 2,0-liters bensin- og dieselbrenner.
Nye Audi Q3 kommer på markedet i 2018, så trolig skjer den internasjonale debuten i Genève våren 2018.