Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic
Honda Jazz Dynamic

Honda med heftigere Jazz

Honda lanserer en ny utgave av Jazz på Frankfurt-utstillingen neste måned.

Publisert Sist oppdatert

Du husker den kanskje som modellen som skulle oppkalles etter et kvinnelig kjønnsorgan, før japanerne i tolvte time skjønte at det kunne bli en smule pinlig.

Dermed ble de to siste bokstavene strøket i en del markeder, så den ble hetende Fit, mens den i Europa bærer den melodiøse betegnelsen Jazz.

I Norge er Jazz-salget begrenset – kun 113 nye er ifølge OFV registrert hittil i år, ned 37 prosent fra samme periode i fjor.

Utgaven som selges her har en 1,3-liters bensinmotor med 102 hestekrefter, og enten manuell eller automatisk girkasse (CVT).

Nå får Jazz et ansiktsløft, samtidig som en ny motor kommer på programmet – en 1,5-liter med 130 hestekreter.

I kombinasjon med CVT automatgir skal klare seg med et snittforbruk på 0,54 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 124 gram per kilometer.

Den kraftigere motoren leveres i kombinasjon med et nytt Dynamic utstyrsnivå som inkluderer en spesiell front og en kraftigere diffusor i hekken. I tillegg har den LED hovedlys, sideskjørt, en spoiler på bakluka og 16-tommers felger.

Den nye modellen har de samme egenskapene som dagens Jazz, som blant annet innebærer et bagasjerom på 354 liter, meget god plass i baksetet og Magic Seat-system som gir stor grad av fleksibilitet – enten du skal frakte gjenstander på lengde inntil 248 cm eller en plante med høyde på 128 cm.

Powered by Labrador CMS