-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny hydrogenbil fra Hyundai
Hyundai tror fortsatt hydrogenbiler blir en del av fremtiden. De lover forbedring på alle områder i nykommeren som debuterer i 2018.
På en lukket forestilling i Seoul har Hyundai vist bilen som skal ta over for ix35 Fuel Cell som har vært på markedet siden 2013.
Den offisielle debuten skjer først på CES i januar, men noen detaljer har allerede lekket ut sammen med de første bildene av en prototyp som er basert på FE Concept som debuterte i Genève.
Navnet er foreløpig hemmelig, så du kan jo lure på om de vil bruke en avart av Santa Fe eller finne på noe helt annet.
Hyundai er sammen med Toyota de eneste som tilbyr en brenselcellebil for salg i Norge, og modellen som lanseres neste år er utstyrt med det de betegner som fjerde generasjon brenselcelle-teknologi siden de startet forskningen på dette feltet for 20 år siden.
Effektivitet, ytelser, holdbarhet og lagringstetthet er de fire grunnpilarene den nye drivlinjen er basert på. Og selvsagt er det et viktig mål å kutte produksjonskostnadene – i dag taper de trolig store beløp på hver eneste bil de selger.
Effektiviteten på cellene er nå oppe i 60 prosent, en forbedring på ni prosent fra ix35. Basert på koreansk målestandard opererer de med en maksimal rekkevidde på 580 kilometer.
Maks effekt er økt med 20 prosent til 163 hestekrefter, og den er vesentlig forbedret med hensyn til kaldstart, som er en generell utfordring for biler med brenselceller. Ned til -30 grader skal ikke være noe problem nå.
Den nye modellen vil være spydspissen i Hyundais satsing på lavutslipp-modeller, og sammen med søsterfirma Kia skal de tilby totalt 31 økovennlige biler innen 2020. Det innebærer en miks av elektriske, hybride og hydrogenbiler.
I tillegg til Ioniq som leveres med tre alternative drivlinjer lover de at Kona kommer som elbil med rekkevidde på 390 km i første halvår 2018, det kommer en Genesis (Hyundais luksusmerke) elbil i 2021, og det kommer en ny elbil med rekkevidde på 500 kilometer etter 2021.
De vil også utvikle en helt ny plattform for rene elbiler som skal sette dem i stand til å produsere ulike modeller med lang rekkevidde. Tilsvarende planer har vi også hørt fra blant annet Volkswagen og Mercedes.