Mercedes-Benz S-Klasse Cabriolet: Mercedes oppgraderer S-ene - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
54 bilder i galleri
Mercedes oppgraderer S-ene
Mercedes har nylig foretatt en midtlivs oppdatering av S-Klassen. Nå gjør de tilsvarende grep med S-Klasse Coupé og Cabriolet.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

– Den oppgraderte Mercedes-Benz S-klasse setter standarden for luksusklassen, og gir rekkesekseren det beste comebacket den kunne håpet på, skrev kollega Odd Erik etter å ha kjørt bilene for et par måneder siden.

Nå er turen kommet til nisjemodellene, S-Klasse Coupé og Cabriolet.

OLED
– For første gang benyttes OLED (Organic Light Emitting Diode) i en modell fra Mercedes-Benz. De 66 ultratynne diodene skaper et flytende uttrykk som endres dynamisk avhengig av eksterne lysforhold, skriver Mercedes i en pressemelding, og fortsetter:

Ved opplåsing og låsing av bilen igangsettes en animert sekvens for å signalisere valgt funksjon. I tillegg vil bremselysenes intensitet variere for å kommunisere bedre med andre trafikanter og på den måten redusere faren for påkjørsler bakfra.

I likhet med sedanen får nye S-Klasse Coupé og Cabriolet et oppgradert heldigitalt instrumentpanel, nytt multifunksjonsratt med berøringsflater og den innovative ENERGIZING-funksjonen som syr sammen alle bilens komfortelementer for en mer behagelig reise.

De selvkjørende egenskapene er videreutviklet fra dagens E-Klasse og tar nå hensyn til kartdata og kan justere hastighet og styreutslag i forbindelse med svinger, lyskryss og rundkjøringer.

Den oppgraderte datakraften kommer også godt med i forbindelse med tilvalget Magic Body Control, som analyserer underlaget for ujevnheter og benytter den aktive luftfjæringen for å utlikne disse. I tillegg tiltes bilen inntil 2,65 grader for å motvirke sentrifugalkreftene om oppstår i høyhastighetssvinger.

Sportslige AMG-utgaver
For de som setter pris på et mer sportslig oppsett har ingeniørene fra Affalterbach gjort sitt for å tekkes de mest kravstore kundene med AMG S 63 4MATIC+ og AMG S 65.

Fra utsiden er det mest synlige tegnet på at det bor et monster under panseret den aggressive panamericanagrillen og en frontfanger i jetvingedesign.

Med AMG Track Pace kan føreren analysere og forbedre sine rundetider i en bil med lynraske girskift og utstrakt bruk av lettvektsmaterialer.

Launch Control er også gjort mer brukervennlig – alt som trengs er en solid venstrefot på bremsen og en bestemt høyre på gasspedalen. 0-100 km/t på 3,5 sekunder er hyggelig selv for de som bruker bilen mest til komfortable langturer.

Motoralternativer
Begge karosserivarianter blir tilgjengelig med flere kraftige bensinmotorer, fra den nyutviklede rekkesekseren med 48-volt-system og boostfunksjon til den legendariske V12-motoren på 6 liter.

S 63 kommer med V8-motoren fra AMG GT og firehjulsdriftsystemet 4MATIC+ med 100 prosent variabel kraftdistribusjon mellom akslene.

Tekniske data S-Klasse Coupé:
 

S 450 4MATIC

S 560 (4MATIC)

AMG S 63 4MATIC+

AMG S 65

Sylindere

6/V

8/V

8/V

12/V

Slagvolum (cc)

2996

3982

3982

5980

Ytelse (kW/hk)

270/367

345/469

450/612

463/630

Dreiemoment (Nm)

500

700

900

1000

Blandet forbruk (l/mil)

0,89

8.0 (8,7)

0,93

1,19

Blandet CO2-utslipp (g/km)

204

183 (197)

211

279

Akselerasjon 0-100 km/t (s)

5,50

4,60

3,50

4,50

Toppfart (km/t)

250

250

250

250

 

Tekniske data S-Klasse Cabriolet:
 

S 560

AMG S 63
4MATIC+

AMG S 65

Sylindere

8/V

8/V

12/V

Slagvolum (cc)

3982

3982

5980

Ytelse (kW/hk)

345/469

450/612

463/630

Dreiemoment (Nm)

700

900

1000

Blandet forbruk (l/mil)

0,87

1,01

1,20

Blandet CO2-utslipp (g/km)

199

229

272

Akselerasjon 0-100 km/t (s)

4,60

3,50

4,10

Toppfart (km/t)

250

250

250

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: