-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Aston Martin viser ny Vantage
Aston Martin viser i dag de første bilder av neste generasjon Vantage. Takket være muskler fra AMG blir den raskere og sterkere enn forgjengeren.
Dette er bilen som ble laget for å utfordre Porsche 911, men i Norge må du bla opp rundt to millioner for en Vantage mens du får en 911 for trekvart million mindre.
Men skal du ha tilsvarende ytelser som i nye Vantage, må du opp i en 911 Turbo. Og da er ikke prisforskjellen så stor.
Under det lange panseret sitter nemlig en 4,0-liters V8 håndbygget hos AMG – den samme som benyttes i Mercdes-AMG GT og flere andre AMG-modeller.
I Vantage yter den 510 hestekrefter og har et dreiemoment på 685 Newtonmeter i området mellom 2000 og 5000 omdreininger.
Med en tomvekt på 1530 kg gir det bilen en akselerasjon til 100 km/t på 3,6 sekunder og en toppfart på 314 km/t – forbedringer på et sekund og 10 km/t sammenlignet med dagens Vantage S.
Så er det dette med Aston Martin og design da – for meg vekker bilene fra den britiske sportsbilprodusenten følelser jeg ikke har for noe annet på fire hjul. Her ser vi klare trekk fra Bond-spesialen DB10.
Ved å plassere motoren lengst mulig bak i motorrommet og girkassen bak, har man oppnådd en 50:50 vektfordeling.
Intet er overlatt til tilfeldigheter når det gjelder aerodynamisk design, her ledes luften under bilen gjennom kanaler som sørger for optimal kjøling og ender opp i en diffuser som gir maksimalt marktrykk når du trenger det i høye hastigheter.
(artikkelen fortsetter)
For første gang har Aston Martin benyttet en elektronisk bakdiff som er linket opp med bilens stabilitetssystem. Den reagerer lynraskt og fordeler kreftene optimalt mellom hjulene og kan gå fra stengt til hundre prosent åpen i løpet av millisekunder.
Nye Vantage deler plattform med DB11, men ifølge Aston Martin er 70 prosent av komponentene nye for Vantage. Pirelli P Zero dekkene er også spesialtilpasset for bilen – 255/40-20 foran og 295/35-20 bak.
Bilen måler 4.465 x 1.942 x 1.273 mm over en akselavstand på 2.704 mm.
I Storbritannia er den priset fra 120.900 pund, og leveringen starter i andre kvartal 2018.