-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
A1 har blitt tøffere i trynet
Nå kommer Audi A1 Sportback i helt ny utgave med et mye tøffere uttrykk enn forgjengeren.
Det var i 2010 Audi lanserte sin fargerike Mini-konkurrent, men i motsetning til BMW som organiserte småbilene sine under eget merke, skilte Audi dem bare på modellbetegnelse.
A1 var i utgangspunktet en direkte konkurrent til 3-dørs Mini, og den fikk en knallstart som Mini ikke var i nærheten av: 1108 registreringer i 2011 og 1059 stykker i 2012, ifølge OFV. Det andre året var den også lansert i 5-dørsutgave som A1 Sportback.
Disse årene ble det registrert flere A1 enn det ble av samtlige Mini-modeller til sammen, på tross av nye Mini Countryman som appellerte til helt nye målgrupper. Gjennom årene er det kommet nesten 5000 A1 til Norge gjennom offisielle kanaler.
Ved utgangen av 2014 fikk A1 et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger, og i Norge benyttet man denne anledningen til å ta 3-dørsutgaven ut av programmet og kun konsentrere innsatsen rundt Sportback.
Nå står andre generasjon A1 klar for lansering, litt større enn forgjengeren, enda mer fargerik og ungdommelig og med en mer aggressiv fremtoning.
Og litt mer praktisk forresten – lengden er strukket med 6 cm til 403 cm mens bredden er omtrent som på den utgående modellen og høyden er barbert med rundt centimeteren.
Foreløpig får vi ikke data for akselavstanden, men det er sannsynlig at den har økt noe for å gi plass til et mer rommelig interiør. I alle fall er bagasjerommet økt med 65 liter slik at det nå er på 335. Fortsatt ikke imponerende, men over hundre liter større enn på en Mini.
Ikke en eneste dieselmotor står på programmet, derimot kan man velge mellom bensinmotorer på 1,0, 1,5 og 2,0 liter med et hk-område som spenner fra 95 til 200 hestekrefter.
Samtlige kan kombineres med 6-trinns manuell eller 7-trinns S tronic girkasse, med unntak av 200-hesteren der 6-trinns S tronic er standard.
På lanseringskalenderen vår står A1 oppført på november, vi får nok flere detaljer lenge før det.