Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq SportLine
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
ABT Skoda Kodiaq

ABT Skoda Kodiaq

Skoda Karoq SportLine

Skoda Karoq SportLine

Skoda Karoq SportLine

SUV-er med egenart

Skodas nye SUV-er er populære, begge med navn som starter på K og ender på q. Men du trenger ikke nødvendigvis kjøre rundt i en som er dønn lik naboens.

Publisert Sist oppdatert

Mange av dere leste om Karoq Scout som vi omtalte for en ukes tid siden, men snart blir det mer å velge blant for dem som ønsker seg en litt annerledes Skoda SUV.

ABT, som er mest kjent for sin behandling av Audi-modeller, ikke minst racerbilene, har nå forbarmet seg over 7-seteren Kodiaq. Det vil si primært motorene i d enne.

I Norge er ABT representert av Gundersen Sportscar på Rygge (styling) og Flissundet Motorservice på Flisa (tuning), så du trenger ikke dra til Bayern for å få bilen oppgradert.

Ekstra effekt og moment
Har du en Kodiaq med 2,0-liters bensinmotor på 180 hestekrefter, kan du etter gjennomført tuning heve listen til 216 hk. Og ikke nok med det – med på kjøpet får du også et dreiemoment på 360 Newtonmeter, opp fra originale 320 Nm.

Er Kodiaqen din utstyrt med 2,0 TDI på 190 hk / 400 Nm, løfter ABT effekten til 215 hk og dreiemomentet til 440 Newtonmeter.

Har du gått for den svakere dieselmotoren med 150 hk, så kan den trimmes opp til 180 hester mens maks dreiemoment stiger fra 340 til 380 Newtonmeter.

Vil du samtidig flikke litt på utseendet, så har ABT elegante felger for Kodiaq i fire ulike design med dimensjon fra 18 til 21 tommer.

Tilbudene fra ABT gjelder om du allerede har en Kodiaq, men det tar neppe lang tid før de lanserer tilsvarende løsninger for lillebror Karoq – motorene er jo de samme.

Nok en Karoq
De som ønsker en Karoq med sportslig utseende direkte fra fabrikk, kan utpå høsten bestille en Karoq SportLine, en ny variant som skal lanseres på høstens Paris-utstilling.

Her er det gjort tilsvarende grep som på Karoq Scout, bare i omvendt retning. Ikke mot villmark, men mer i retning asfaltjungelen.

Dersom du ønsker deg en Karoq med den største bensinmotoren, 2,0 TSI med 190 hestekrefter, er du pukka nødt til å velge SportLine. Denne leveres nemlig ikke i kombinasjon med de øvrige utstyrsnivåene.

Men du får også andre motoren i denne innpakningen – 2,0 TDI med 190 eller 150 hester, samt 1,5 TSI med 150 hester.

Designmessig skiller Karoq SportLine seg ut med sportslige støtfangere i stedet for skliplater, 19-tommers spesialfelger, sotede ruter og sorte takrails.

Innendørs har den sorte sportsseter i stoff med kontrastsømmer i sølv samt sort taktrekk. Videre får du med sportsratt kledd i perforert skinn, pedaler i rustfritt stål og en LED lyspakke.

Powered by Labrador CMS