-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BMW pisker opp stemningen
En ny generasjon 3-serie er snart lanseringsklar. Nå skaper BMW oppmerksomhet – ved å sende ut egne "spionbilder" tatt på Nordsløyfa.
Tidlig i sommer presenterte vi bilder og datamanipulasjoner av denne bilen her på BilNorge.no. Men BMW synes tydeligvis de har greid å holde den for godt skjult, for nå «lekker» de en bunke bilder og video av en lett kamuflert bil tatt på Nordsløyfa.
Dere som teller er kanskje enige når BMW forteller at nykommeren som er på vei er syvende generasjon, og at den originale kom i 1975?
– BMW 3-serie har i en årrekke vært selve målestokken for kjøreglade biler. Nå ligger lista for å levere klassens sportsligste modell høyere enn noen gang. En helt ny generasjon BMW 3-serie utfordres av både forventninger og forpliktelser, sier kommunikasjonsdirektør Marius Tegneby i BMW Group Norge.
Det er nærmest en selvfølge når han bekrefter at vektfordelingen mellom akslene er 50:50, slik den er på alle BMWs bakhjulsdrevne biler.
Vekten er redusert med inntil 55 kg fra dagens generasjon, og tyngdepunktet senket med rundt 10 mm. Legg til økt sporvidde, og du har et godt fundament for mer sportslige kjøreegenskaper.
BMW forteller videre om et nytt, innovativt dempersystem som skal bidra til at vibrasjoner forårsaket av ujevnheter i veibanen nøytraliseres for å oppnå best mulig komfort. Det vil også komme et nytt sportsunderstell med «særegne egenskaper».
Blant motoralternativene fremhever BMW en oppdatert firesylindret bensinmotor – den kraftigste firer som noensinne en brukt i en produksjonsmodell fra BMW.
Men effekten går ikke på bekostning av forbruket – det er faktisk redusert, mye takket være en videreutviklet 8-trinns Steptronic automatgirkasse.
– Vi ser frem til å fortelle mye mer om helt nye BMW 3-serie senere. Imidlertid kan vi røpe at det ikke er lang tid til vi slipper flere nyheter, forteller Tegneby.
Helt i bunnen av galleriet under finner du datamanipulerte bilder av nye 3-serien, inkludert stasjonsvognen som på BMWsk heter Touring.