Suzuki Vitara: Facelift for Vitara - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img
5 bilder i galleri
Facelift for Vitara
Suzuki Vitara vises i en oppgradert utgave på Paris-utstillingen. I tillegg til ny kosmetikk får den nye motorer.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

Den viktigste endringen er at 1,6-liters sugemotoren erstattes med to alternative turbomotorer. Den største er en 1,4-liter – tilsvarende den som sitter i Suzuki S-Cross

Denne har 140 hestekrefter og et dreiemoment på 220 Newtonmeter i området 1500-4000 omdreininger.

Det innebærer et betydelig løft i effekt- og momentavdelingen sammenlignet med dagens 1,6-liter sugemotor med 120 hk. Maks dreiemoment på 156 Nm hentes her først frem ved 4000 omdreininger. Samtidig synker forbruk og utslipp sammenlignet med utgående modell.

Suzuki tilbyr i tillegg en 1,0-liters turbomotor med 112 hester, og denne er også aktuell for Norge.

– Begge motorer kan kombineres med automatgir og vi kommer til å ha forskjellige utstyrspakker. Diesel går ut av sortimentet, sier den norske Suzuki-sjefen, Lars Havre som lover å ha priser og mer informasjon klar i løpet av noen uker.

At diesel fases ut er ingen stor overraskelse – av de 353 nye Vitara som er registrert på norske skilter hittil i år, har kun 20 dieselbrenner under panseret. Og dette er jo også en generell trend i Norge, spesielt i og rundt store byer.

Nye Vitara får også en del kosmetiske endringer, og tilbys med ny teknologi og sikkerhetsutstyr avhengig av utstyrsnivå. Her ligger det godt an til tilbehørspakker i velkjent Suzuki-tradisjon.

Tilgjengelig sikkerhetsutstyr inkluderer «på godt norsk» Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning and Prevention, Traffic Sign recognition, Blind Spot Monitor og Rear cross traffic alert.  

Det store trekkplasteret på Suzuki-standen i Paris er nye Jimny, men den er dessverre ikke aktuell for Norge med de drivlinjer som tilbys ved lanseringen. Vi får håpe det endrer seg etter hvert.

En skipslast med nye Vitara er på vei til Norge, og er på plass hos forhandlerne om cirka en måned.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: