-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Interiør-løft for ny Clio
Renault skal lansere en splitter ny Clio på Genève-utstillingen i mars. Den digitale avdukingen er i gang, og de starter med interiøret.
Vi visste at en ny Clio var under utvikling, for det er ikke lenge siden den ble videofilmet av en av dere lesere i Oslo.
I dag får vi de første bildene av en splitter ny Clio, og det første vi får et innblikk i er altså interiøret.
– Femte generasjon Clio er en meget viktig modell for oss siden den er bestselger i segmentet og nest mest solgte bil i Europa, uansett kategori, sier Laurens van Acker, Renaults designtopp.
Det er kun VW Golf som selger mer enn Clio på vårt kontinent ifølge focus2move.com som oppgir Golf-salget til 502.752 og Clio til 365.508 biler i 2018. Nærmeste utfordrere er VW Polo og Ford Fiesta.
– Clio er et ikon, og nykommeren inneholder alle de gode sidene til sine forgjengere. Eksteriøret til Clio IV har vunnet mange europeiske hjerter, og gjør det fortsatt, så vi viderefører DNA-et fra denne i en foredlet form, fortsetter van Ackers, og legger til:
– Interiøret har gjennomgått en total revolusjon, med en betydelig oppgradering av den opplevde kvalitetsfølelsen, den er mer sofistikert og teknologisk avansert. I sum gir dette den beste Clio noensinne.
Sentralt på dashbordet sitter en vertikalt orientert 9,3-tommers infotainment-skjerm som er lett kurvet – ifølge Renault den største skjerm som så langt er brukt i en av deres biler. Under skjermen sitter brytere for de viktigste funksjonene, som klimaanlegget.
Tradisjonelle instrumentklokker er erstattet med et digitalt panel i to størrelser, avhengig av utstyrsnivå. En mer kompakt kollisjonspute sørger for at det er lettere enn tidligere å se instrumentene gjennom rattet.
Renault har tatt en rekke grep for å øke den opplevde kvalitetsfølelsen, inkludert silkematt finish på rattet og mer påkostede materialer på dashbord, seter og dørpaneler.
Foreløpig får vi ingen tekniske detaljer, men vi vet at Clio skal bygges på en helt ny plattform med betegnelser CMF-B som er utviklet av Renault Nissan Mitsubishi alliansen, og at Clio blir første Renault som utstyres med mild hybridteknologi.
I Norge har Clio en ganske beskjeden posisjon. Det ble ifølge OFV kun registrert 150 nye Clio i hele 2018, ned fra 193 foregående år. Her er det Toyota Yaris som «eier» småbilsegmentet med et årlig salg på rundt 4000 biler.
Fortsettelse følger når Renault sender ut eksteriørbilder.