BMW : Nye toppmodeller fra BMW - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
86 bilder i galleri
Nye toppmodeller fra BMW
Du trenger en praktisk familiebil men har lyst på sportsbil? Her kommer et par alternative løsninger. Forutsatt et romslig budsjett.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

Det er BMW som nå lanserer to spreke SUV-er, 3 M og X4 M. Førstnevnte vinner på praktiske egenskaper, men den andre er heller ikke noe dårlig alternativ.

Hittil har toppmodellene i X3- og X4-familiene vært M40i med 360 hester, men nå lanseres nye toppmodeller med vesentlig mer effekt og mer ekstreme egenskaper for dem som foretrekker sport fremfor komfort.

Kjennere vil umiddelbart se typiske M-detaljer som store luftinntak, spoiler og diffuser i hekken samt spesielle felger og speilhus. Og selvsagt mindre luft mellom karosseri og asfalt samt bremser som markerer at de står i stil med bilens muskler.

Interiøret bærer også preg av å være pustet på av M-divisjonen, blant annet gjennom røde knapper på rattet som lar føreren påvirke bilens oppsett på flere nivåer.

Motoren er en nyutviklet rekkesekser med BMW M TwinPower Turbo-teknologi, og er ifølge BMW den kraftigste sekser noensinne i en M-modell. I standardutgaven yter den 480 hestekrefter og har et dreiemoment på 600 Newtonmeter.

Null til hundre på 4,2 og toppfart på 250 for begge modellene, men om du sper på med en M Driver’s package øker toppfarten til henholdsvis 280 / 285 km/t for X3 M og X4 M.

Og det er enda mer å gå på for den som virkelig er ute etter muskler. BMW tilbyr nemlig en Competition Pack som sper på med ytterligere 30 hester slik at du sparer en tidel på aksen.

(saken fortsetter)

Men pakken inneholder også et spesifikt oppsett for det adaptive M-understellet, valgfritt skinninteriør, 21-tommers felger, M Sport eksossystem, høyglans Shadow Line, M Sport-seter samt ytterligere detaljer som viser at dette er en spesialmodell.

Ytelsene BMW varter opp med avviker ikke mye fra hva Mercedes-AMG tilbyr. GLC 63 har 476 hk og et dreiemoment på 650 Nm, mens S-varianten har 510 hk / 700 Nm.

Porsche Macan var mer beskjeden med 400 hk (440 med performance pack), men vi får se hva som skjer når den snart kommer i oppdatert versjon.

De nye M-modellen har 8-trinns M Steptronic automatgirkasse og M xDrive firehjulsdrift som prioriterer mest mulig effekt til bakhjulene når underlaget tillater det.

Målene er ganske like med de øvrige modellene, hvilket vil si at X3 har litt større bagasjerom enn X4, henholdsvis 550/1600 liter mot 525/1430 liter. Begge kan trekke tilhengere på inntil 2500 kg.

De to nye SUV-ene med bokstaven M i navnet lanseres sommeren 2019. Startprisen på BMW X3 M er 1.406.000 kroner, mens tilsvarende for BMW X4 M er kr 1.426.200.

Tekniske data:
 

Hk

Dreiemoment

0-100 km/t

Toppfart:

Blandet forbruk:**

Blandet utslipp:**

Vekt:

BMW X3 M

480 hk

600 Nm

4,2 sek

250/280* km/t

1,05 l/mil

Fra 239 g/km

Fra 1970 kg

BMW X3 M Competition

510 hk

600 Nm

4,1 sek

250/285* km/t

1,05 l/mil

Fra 239 g/km

Fra 1970 kg

BMW X4 M

480 hk

600 Nm

4,2 sek

250/280* km/t

1,05 l/mil

Fra 239 g/km

Fra 1970 kg

BMW X4 M Competition

510 hk

600 Nm

4,1 sek

250/285* km/t

1,05 l/mil

Fra 239 g/km

Fra 1970 kg

* M Driver’s package / ** WLTP-tall

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: