-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bentley overgår seg selv
Bentley har fått konkurranse fra så vel Rolls-Royce som Lamborghini den siste tiden. Nå strammer de grepet og hevder Bentayga er verdens raskeste og mest luksuriøse SUV. En sannhet med modifikasjoner.
Da Bentley lanserte Bentayga for tre og et halvt år siden var det ingen over og ingen ved siden, men den ene konkurrenten etter den andre har kommet på markedet de siste årene. Ikke minst Rolls-Royce Culinan og Lamborghini Urus.
På Genève-utstillingen lanserer derfor Bentley en ny toppmodell – Bentayga Speed. Fortsatt med 6,0-liters W12 under panseret, men nå med hele 635 hester (opp fra 608) og et dreiemoment på 900 Newtonmeter.
Til sammenligning har Rollsen «bare» 571 hester og et dreiemoment på 850 Newtonmeter fra sin 6,75-liters V12. Lamborghini skilter på sin side med 650 hk og 850 Nm.
Omsatt til ytelser lover de en toppfart på 306 km/t og en akselerasjon til 100 km/t på 3,9 sekunder. Dermed moser de Rolls-Royce som har lagt en elektronisk sperre på 250 km/t, og de legger seg en kilometer over toppfarten til Urus.
Men italieneren er fortsatt raskest fra null til hundre der den skilter med 3,6 sekunder mot Bentleys 3,9.
Bentley har tilpasset bilens kjøremodi til de skjerpede ytelsene, og selvsagt er også girkassen omkalibrert for å takle det ekstra momentet. Detaljer i eksteriøret viser at dette er en bil som mener alvor, og den leveres med spesialdesignede 22-tommers felger.
Interiøret har også et sportslig preg. Ifølge Bentley er dette deres første modell med Alcantara seter og trim som standard, men er du av den konservative typen som foretrekker skinn, så får du det uten ekstra kostnad.
Foreløpig er ikke prisen oppgitt, men bilen skal på markedet i løpet av 2019.