-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Peugeot lanserer ny Norges-SUV
Peugeot lanserer i dag en ny kompakt-SUV med de egenskaper som trengs for å skape venteliste. Den kommer på markedet tidlig i 2020.
Det er 2008 som nå lanseres i ny utgave. Et utvalg av bensin- og dieselmotor blir tilbudt, men viktigst for Norge – den lanseres som elbil fra første stund!
– Peugeots SUV-modeller har vært svært viktige for merket de siste årene. Når 2008 kommer som ny modell, og som helelektrisk fra start, er det klart det er ekstra spennende. Vi gleder oss til å tilby en elektrisk kompakt-SUV i det norske markedet og er sikre på at dette er en modell som passer norske forbrukere godt, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.
2008 har sammen med 3008 og 5008 vært blant Peugeots tre mest populære modeller de siste årene. Ifølge OFV www.ofvas.no er det registrert nesten 2000 biler av denne modellen de siste par årene.
Ifølge Bertel O. Steen blir nye 2008 en rommelig bil som er 14 cm lengre enn forgjengeren, med en lengde på 4,3 meter. Den kan også skryte av et bagasjerom på 434 liter som er bra i denne klassen. Plassen er den samme uansett hvilken drivlinje man velger.
Bilen skal selges i fire ulike utstyrsnivåer, hvert med sin egen identitet. Elbilen e-2008 skiller seg ut fra fossilmodellene gjennom en tofarget løve i grillen, karosserifarget grill, Alcantara interiør og egne instrumenter.
Peugeot e-2008 er utstyrt med en elmotor med 136 hestekrefter og et dreiemoment på 260 newtonmeter. Batteriet er på 50 kWt og rekkevidden er 310 kilometer i henhold til WLTP. Dette er data vi kjenner igjen fra e-208, Corsa e og DS3 Crossback E-Tense.
Lading skjer via veggboks, og den kan lades ved opptil 100 kW når den er tilkoblet hurtiglader. Det tilsier at man fyller batteriene på rundt en halv time. Hjemme er ladetiden fra 5 til 8 timer med veggboks (en-fas eller tre-fas).
For mest mulig effektiv oppvarming leveres 2008 med varmepumpe – et viktig element for norske forhold. Bilen kan også varmes i forkant av avreise. Lading, batterikapasitet og oppvarming har man oversikt over fra mobilen via My Peugeot App.
I tillegg til elektrisk versjon finnes også en rekke bensin- og dieselmotorer. Bensinmotorene har et slagvolum 1,2 liter og tilbys med 100, 130 og 155 hestekrefter. De to største kan leveres med 8-trinns automatgir. Foreløpig ikke et ord om hybrid, men det kommer kanskje senere? Peugeot tilbyr jo plug-in på mange av sine modeller.
Dieselmotorene har et slagvolum på 1,5 liter og yter 100 og 130 hestekrefter. Den største kan leveres med 8-trinns automatgir.
Nye Peugeot 2008 er på markedet i Norge i Januar 2020.