-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny kollisjonspute fra Hyundai
Hyundai Motor Group har utviklet en ny kollisjonspute som skal indre at fører og passasjer smeller i hverandre ved en kollisjon.
De hevder samtidig å ha redusert vekten på puten som er installert i førersetet betydelig ved hjelp av ny, patentert teknologi.
Ved kollisjon ekspanderer puten og deler plassen mellom fører og forsetepassasjer for å unngå sammenstøt og hodeskader. Dersom det ikke sitter noen i passasjersetet vil fører beskyttes mot sidekollisjon fra høyre.
Hyundai forventer at den nye kollisjonsputen kan redusere hodeskader grunnet sammenstøt mellom de to i forsetene med 80%.
I kollisjonsputen er det installert en komponent som gjør at puten holder på formen og kan motstå vekten av passasjerene ved sammenstøt.
Hyundai Motor Group har utviklet en ny teknologi som forenkler designen og reduserer vekt på komponenten og kan dermed produsere en kollisjonspute som er cirka 500 g lettere enn tilsvarende produkter.
En mindre kollisjonspute vil gi større fleksibilitet med tanke på setedesign i fremtidige modeller.
Hyundai forventer at Euro NCAP vil vektlegge sammenstøt fra side og mellom passasjerer enda mer i sine kollisjonstester fra starten av 2020. I en slik evaluering vil den nye kollisjonsputen utviklet av Hyundai Motor Group bidra til et godt testresultat.
Den nye kollisjonsputen installeres i fremtidige modeller fra Kia og Hyundai.