-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Fransk premium
DS ønsker seg tilbake til en svunnen tid da franske biler var i verdenstoppen med hensyn til komfort.
Oppdatert med nye spionbilder 25/9-19
Det er snart gått 65 år siden den originale Citroën DS kom på markedet. Nå ser det ut til at DS skal prøve seg med en ny limousine, men neppe i øverste ende av skalaen – mer i sjiktet hvor vi finner 5-serie, A6 og E-Klasse.
DS 9 er nok primært viktig for det kinesiske markedet hvor Citroën / DS har et godt fotfeste, men det kan nok bli solgt noen biler i Europa også. Og kanskje til og med i Norge.
Vår illustratør har laget disse renderingene som indikasjon på hvordan en premium DS sedan kan bli seende ut.
Vi kjenner igjen fronten fra modeller som nye DS 3 Crossback og DS 7 Crossback, to modeller som er forventet å gi en salgsboost for DS i Norge takket være elektrifisering.
Den nye DS-modellen skal bygges på PSAs EMP2-plattform som blant annet ligger under nye Peugeot 508 og dermed er klargjort for elektrifisering.
Det vil være naturlig at DS 9 får samme drivlinje som DS 7 Crossback E-Tense – en ladbar hybrid med 1,6-liters bensinmotor og to elmotorer, hver på 80 kW (110 hk).
I sum gir dette firehjulsdrift, en samlet effekt på 300 hestekrefter og et dreiemoment på 450 Newtonmeter. Kanskje nøyer man seg med drift på bare en aksel i DS 9 siden den er en sedan og ikke en SUV?
DS 7 Crossback er utstyrt med en batteripakke på 13,2 kWt som gir en elektrisk rekkevidde etter WLTP-syklusen på 58 kilometer og et snittforbruk på 0,14 liter på mila (riktig nok etter NEDC). Den tar deg til 100 km/t på 6,5 sekunder.
DS 9 blir nok en del lettere enn SUV-en DS 7, så vi bør kunne forvente minst like gode ytelser.
PS!
Modellen har vært omtalt som DS 8, men et bilde av en umaskert bil i Kina avslørte at betegnelsen blir DS 9. Våre fotografer har i dag fotografert en tungt maskert utgave under testing i Sør-Europa.