-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Porsches første elbil
Taycan er ikke bare elektrisk rask, men Porsche-superrask. BilNorge skal de nærmeste dagene kjøre Porsches første batterielektriske sportsbil.
Naturligvis handler Porsche Taycan om å tilpasse seg nye krav fra EU om utslipp. Dersom Porsche som en del av VW-konsernet skal kunne fortsette å produsere bensindrikkere i supersportsbilklassen, kommer de ikke utenom å ha biler som veier opp for utslipp målt mot EUs kommende grenseverdier.
Men når først Porsche gjør noe, så gjør de de ordentlig. Taycan har mange trekk fra firedørs Panamera, men den er litt lavere og ser betydelig mer sinna ut.
Og det er den. 625 hk er alltid der i Turbo S- utgaven, men effekten boostes ved behov til hele 761 hk. Legg så til 1050 Nm i moment, og du forstår hvorfor stillestående til 100 km/t går unna på 2,8 sekunder.
Som foreløpig eneste elbil i verden utviklet for volumproduksjon lades det 93 kWh store batteriet i Taycan med inntil 270 kW ladefart. Rekkevidden oppgis til rundt 400 km.
Press fra Porsche er årsaken til at ladenettverket Ionity er rigget for inntil 350 kW ladefart på sine lynladere og at Taycan er skreddersydd for dette.
I første fase tilbyr Porsche Taycan i turboutgave til 1.314.000 kroner. Legger du til S etter turbo, øker prisen opp til 1.598.000 før skreddersøm. Senere kommer det sannsynligvis både billigere og enda dyrere og raskere varianter av Taycan.
Taycan ventes til Norge rundt årsskiftet
Du er kanskje blant de drøyt 3000 som har betalt depositum for å stå på reservasjonslisten, eller du er spesielt interessert Taycan spesielt.
Alt du måtte lure på er det bare å spørre om, så skal jeg forsøke å skaffe relevante svar mens jeg kjører bilen gjennom et par land sentralt i Europa de kommende dagene.