-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er helt nye Toyota Mirai
Ikke bare ser den lekker ut, den kan også kjøre i kollektivfeltene hvor elbilene er kastet ut.
Toyota presenterer andre generasjon av hydrogendrevne Mirai på Tokyo Motor Show. Ifølge den japanske bilprodusenten flytter den grenser for hydrogens mobilitetspotensial med inntil 30 % økt rekkevidde i forhold til dagens modell, som har rekkevidde på rundt 500 kilometer.
Siden lanseringen av første generasjon Mirai er rundt 10.000 enheter blitt solgt, hvorav 58 er registrert på norske HY-skilter.
Nye Mirai planlegges lansert i 2020, i første omgang i Japan, Nord-Amerika og Europa. Den er ikke bare en nullutslippsbil, den er ifølge Toyota også et bevis på at FCEV-teknologi ikke er til hinder for å lage biler som både er engasjerende å kjøre og å se på.
- Vi har hatt som mål å skape en bil som kunder ønsker å kjøre hele tiden, en bil som har et emosjonelt og attraktivt design og ytelser og kjøreegenskaper som får frem smilet hos sjåføren, sier Yoshikazu Tanaka, sjefingeniør for Mirai.
Nye Mirai er kjennetegnet av lave linjer, elegante proporsjoner, et slankt, stramt karosseri og store 20-tommers hjul.
En av hovedfordelene med å bygge nye Mirai på Toyotas nye plattform, som ble konstruert for ulike drivlinjer, inkludert brenselcelle, var friheten det gav til å utforme en mer emosjonell og slående design.
Her hjemme er fyllestasjoner for hydrogen den store utfordringen. Etter en brann på en stasjon i Bærum tidligere i år er det for tiden ingen operative stasjoner. Det problemet blir forhåpentlig løst om ikke altfor lenge.
Når elbilfordelene fases ut vil fortsatt hydrogen-biler beholde mange av disse. For eksempel har biler med HY-skilt fortsatt full tilgang til kollektivfeltene.
Nye Mirai– spesifikasjoner:
- Lengde (mm) 4.975
- Bredde (mm) 1.885
- Høyde (mm) 1.470
- Akselavstand (mm) 2.920
- Drivaksling Bakhjulsdrift
- Antall passasjerer 5
- Rekkevidde tilnærmet 30 % bedre enn dagens modell