-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Lekent fra Lambo
De siste ukene har denne spesialutgaven av Lamborghini Urus dukket opp ved Nürburgring.
Siden den bærer påskriften Rescue Car og #Since we made it possible, må vi anta at den er tiltenkt en funksjon. Den kunne jo for eksempel passet inn i et filmprosjekt eller fungert som følgebil i et rally, men det vet vi ikke noe om.
Bildene avslører uansett at bilen er kraftig modifisert sammenlignet med en standard Urus – sikkert ikke med hensyn til drivlinje – 650 hestekrefter og et dreiemoment på 850 Newtonmeter burde vel være tilstrekkelig.
Urus har jo en fireliters twin-turbo V8 som får den voksne SUV-en 100 i løpet 3,6 sekunder og videre til en toppfart på 305 km/t. Men denne redningsbilen skal nok neppe opp i slike hastigheter.
Trolig skal den rett og slett fungere som rednings- og supplybil når Lamborghini tester i ekstreme lokasjoner som arktiske strøk og i ørken.
Som du ser er fronten utstyrt med «kufanger» og vinsj. Fargekombinasjonen sort og gult gjør at bilen er godt synlig, og til og med felgene har denne kombinasjonen.
Den solide takgrinden med lysbar i front ser ut til å kunne bære noen kilo – ekstra hjul kanskje? På førersiden har den uttrekkbar markise. Andre detaljer er ekstra speil og en solid dekkholder som gir ekstra beskyttelse i hekken.
Trolig får vi se mer til den spesielle Urusen i forbindelse med spionbilder fra det kalde nord i løpet av vinteren.