-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste Golf GTI
Så godt som ribbet for kamuflasje får vi her et godt inntrykk av neste generasjon Golf GTI. Det er bare å glede seg for entusiastene.
Den har vært på markedet i over 40 år gjennom sju generasjoner, og Golf GTI er utvilsomt en entusiastbil som er oppnåelig for svært mange. Nå klargjøres en ny generasjon, og her er den på vintertest i Lappland nesten totalt blottet for kamuflasje.
Generasjon 8 av Golf GTI vil trolig få rundt 250 hestekrefter fra en 2,0-liters turbomotor og ha klassiske GTI-detaljer som rød dekor, røde calipere, doble eksosrør og et interiør med tartanmønster – akkurat som de sju tidligere generasjonene.
Samtidig som nye Golf GTI lanseres neste sommer, står også to ladbare hybrider på programmet.
Den minste av disse blir en direkte erstatning for dagens Golf GTE med drøye 200 hester, men så kommer det også en kraftigere versjon med tilsvarende effekt som dagens GTI.
Det norske avgiftssystemet vil trolig favorisere den ladbare hybriden, selv om den har en mer påkostet drivlinje. Men produktsjef Jan Tore Kopperud mener likevel mange vil foretrekke en original GTI fremfor den ladbare hybriden med tilsvarende effekt.
– Vi gleder oss til å få en ny GTI på programmet. Utgående modell til kampanjepris kr 449.900 har solgt bra, og neste generasjon forventes å videreføre suksessen til ikonet GTI og forbli målestokken i GTI-klassen, sier Kopperud til BilNorge.
Som produktsjef hos importør Harald A. Møller er Jan Tore sannsynligvis den i Norge som kan mest om Golf. Men han er utvilsomt også blant de nordmenn som har eid flest slike.
– Min far hadde GTI på 80-tallet, så jeg er på en måte vokst opp med Golf GTI, avslører han.
– Selv har jeg hatt en Golf 2 GTI 16V, en Golf 4 GTI, Golf 5 GTI, Golf 5 GTI Edition 30, Golf 6 GTI Edition 35, Golf 7 GTI og Golf 7 GTI Clubsport.
– I tillegg har jeg siden 2002 hatt en norsksolgt Golf 1 GTI fra 1983 med lav km som er renovert og i flott stand. Da blir det vel 8 til sammen da. Alle generasjoner bortsett fra Golf 3, konstaterer den norske Golf-spesialisten.