-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Slutten på en epoke
Nye Porsche 911 med kodenavn 992 har allerede vært på samlebåndet et års tid, men likevel har produksjonen av forgjengeren fortsatt. Nå er det definitivt slutt.
Sist fredag sendte Porsche ut en pressemelding hvor de fortalte at etter 233.540 eksemplarer var det definitivt slutt for 991 – 911-generasjonen som har eksistert siden 2011.
Man kan trygt si at 991 gikk ut med flagget til topps – den siste bilen som forlot samlebåndet var en 911 Speedster i sølv metallic med karamellfargede sportsseter – samme fargekombinasjon som på den lekre konseptbilen vi første gang møtte på Goodwood i 2018.
I hekken sitter en 4,0-liters normalt pustende sekser – boxer så klart – med 510 hestekrefter og turtallssperre helt oppe ved 9000 omdreininger. Motoren er basert på den som satt i racingutgaven 911 GT3 R.
Den tar deg til hundre på under fire og videre til en toppfart på over 300 km/t.
Det er Porsche Motorsport som har stått for utviklingen av siste generasjon Speedster, inkludert motoren. De lover godlåt tilsvarende den man finner i raceren, og siden 911 Speedster er helt åpen med en ekstremt lav frontrute kan denne nytes i fulle drag.
En rekke vektbesparende tiltak er iverksatt – bilen veier bare 45 kg mer enn løpsbilen. Aircondition er fjernet, men kan bestilles, dørhåndtakene er erstattet med tøystropper, og netting erstatter plasten i dørene.
«Frunk»-dekslet, frontfangeren og motordekslet er utført i karbonfiber mens det er benyttet polyuretan i andre karosserideler.
Da 911 Speedster ble annonsert fortalte Porsche at den kun skal bygges i 1948 eksemplarer – hver med en prislapp på cirka 2,5 millioner norske kroner eksklusiv norske avgifter. Denne siste modellen har en retropakke med detaljer fra den originale 356 Speedster som øker prisen med rundt ti prosent.
Jeg blir overrasket om ikke et par eksemplarer av den lekre spesialutgaven dukker opp i Norge, men mange blir det definitivt ikke. Så får vi håper at de eksklusive samleobjektene havner hos noen som vil kjøre dem, ikke bare ha dem i en skrytesamling.