Porsche 911: Toppene i 911-familien - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
9 bilder i galleri
Toppene i 911-familien
Porsche lanserer sin nye 911 Turbo S med og uten tak. Aldri har den hatt mer krefter å rutte med.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Toppmodellen i 911-serien lanseres som Coupé og Cabriolet, begge med 3,8-liters boxer med to turboer med variabel geometri (VTG).

Motorene har en effekt på hele 650 hestekrefter, 70 mer enn i forgjengeren, og et dreiemoment på 800 Newtonmeter (en økning på 50).

Det medfører at den gjør null til hundre på 2,7 sekunder, to tideler kjappere enn før, men enda mer imponerende er at du bikker 200 i løpet av 8,9 sekunder – her er besparelsen et helt sekund. Potensiell toppfart er som tidligere 330 km/t.

Dimensjonene er økt i takt med ytelsene for økt stabilitet. Karosseriet er 45 mm bredere rundt forakselen og måler 184 cm, mens bredden over bakhjulene er 190 cm, en økning på 20 mm.

I tillegg er sporvidden økt med 42 mm foran og 10 mm bak, mens den adaptive aerodynamikken inkluderer kontrollerte flaps i fronten samtidig som en større bakvinge sørger for mer downforce.

Hjulutrustningen består av 20-tommers felger med dekkdimensjon 255/35 foran og 21-tommere med 315/30 bak.

På utstyrsfronten tilbyr Porsche sitt aktive sportschassis (PASM) som er senket med 10 mm samt sportseksos med justerbare flaps som høyner lydopplevelsen.

Takket være avansert PTM firehjulsdrift kan nå så mye som 500 Newtonmeter sendes til forhjulene når behovet melder seg.

Den pneumatisk justerbare frontspoileren og den større bakvingen sørger for inntil 15 prosent mer marktrykk. De brede bakskjermene fremhever den slanke kroppen til 911 Turbo S som i kjent stil er utstyrt med rektangulære eksosrør i sort høyglans.

Skinninteriør er standard, kombinert med detaljer i karbon og lys sølvfarge.

Norske priser for 911 Turbo starter på 2.852.900 kroner for coupéen, så du bikker trolig tre millioner uten å sette mange kryss på utstyrslisten. 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: