-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
En av mange fra Mercedes
Foreløpig har Mercedes så vidt fått sin første elbil på markedet, men innen et par år skal de ha minst ti modeller. Her er en av dem fersket på vintertest.
Så langt i år er det ifølge OFV kun registrert 131 Mercedes EQC på norske skilter, mens det kom 84 biler til landet før årsskiftet. Dermed er det svært få nordmenn som kan skryte av å ha en EQC i garasjen, mens Audi som pøser ut e-tron får et durabelig forsprang.
Les vår prøvekjøring av Mercedes EQC
Vi vet Mercedes har flere modeller i pipelinen, og her er våre første bilder av deres EQE, en utfordrer til Tesla Model 3 og BMWs kommende i4. Du får neppe se den uten kamuflasje før et godt stykke inn i 2021 da den har flere modeller foran seg i køen.
Selv om bilen er godt kamuflert ser vi den har en del felles trekk med storebror EQS som etter planen skal debutere mot slutten av inneværende år. Den fikk vi et tydelig forvarsel om gjennom Vision EQS som ble vist i Frankfurt sist høst.
Mercedes EQE får tilsvarende mål som en C-Klasse utvending, men skal være på nivå med E-Klassen innvendig. Dette skyldes den dedikerte elbilplattformen med internkode MEA2 som har batteripakke plassert i gulvet og elmotorer på begge aksler.
Den nye plattformen skal debutere i storebror EQS som ligger foran EQE i terrenget. Mercedes EQC har en modifisert utgave av plattformen som brukes for biler med forbrenningsmotor.
Det er foreløpig ukjent hva slags batteripakke og motorer som legges i EQE, men vi kan regne med at den får minst tilsvarende ytelser som EQC. Denne har 406 hk og en 80 kWt batteripakke.
Med en dedikert elbilplattform som gir lavere vekt vil EQE trolig får en rekkevidde på minst 500 kilometer (mot EQCs 417 km) og mulighet for hurtiglading på de raskeste ladestasjoner.
I tillegg til den eldrevne S-Klassen, EQS, ligger også EQA og EQB i kø foran EQE, så det du ser på bildene her blir trolig den femte nye elbilen med stjerne (om vi ser bort fra den elektriske B-Klassen som var et samarbeidsprosjekt med Tesla).