-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bensin og strøm, side om side
Selv om annen hver ny bil som registreres i Norge er en elbil, er det lenge til resten av verden er på tilsvarende nivå. Derfor må produsentene helgardere.
BMW er i ferd med å klargjøre en ny generasjon 4-serie. Vi har tidligere møtt den som både coupé og cabriolet, også i heftig M-utførelse, men det er første gang vi viser bilder av 4-serie Gran Coupé.
Det har tidligere vært antydet at denne modellen ikke skulle fornyes, men at rollen skulle overtas av elbilen i4. Men her er beviset for at så ikke er tilfellet – bilen som tester på Nordsløyfa har definitivt forbrenningsmotor.
Som nye 3-serie blir også 4-serien en evolusjon, men den skiller seg dramatisk fra forgjengeren på ett godt synlig punkt – nemlig fronten.
Her kommer nemlig den markante grillen vi møtte på Concept 4 i fjor, ifølge BMW er den inspirert av sportslige modeller som den klassiske førkrigsmodellen 328 og 3.0 CSi fra 70-tallet.
Motorutvalget vil består av 4- og 6-sylindrede alternativer for bensin og diesel på henholdsvis 2,0 og 3,0 liter med TwinPower turboteknologi, inkludert utgaver med mild hybridteknologi. Det er også sannsynlig at det etter hvert kommer en ladbar hybrid.
4-serie Gran Coupé har ikke tidligere vært tilbudt som M4, og kanskje fortsetter det slik også etter generasjonsskiftet.
Men selv om det skulle komme en M4 Gran Coupé med rundt 500 hester, blir den ikke sterkest av medlemmene i 4-serien. Den rollen får nemlig elbilen i4 med sine 530 hester.
Her kan du sammenligne de to modellene som ser ganske like ut i form, selv om begge fortsatt er kamuflert. De er også basert på den samme CLAR-plattformen som de fleste bakhjulsdrevne BMW-er bygges på.
Du finner flere detaljer om i4 i vår omtale fra november.