-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Camping fra Lorinser
Da trimmingsfirmaet Lorinser fikk fatt i noen dusin G-Wagen, visste de nøyaktig hva de skulle gjøre med dem.
Lorinser er ikke ukjent med ombygging. Det bedriver de på mange modeller. Men som regel for å få dem enten såkalt sportslige eller enda mer såkalt premium.
Denne gangen bestemte de seg for å gjøre dem brukervennlige. Egnet til oppgaven.
Som var?
Ut på tur.
Disse bilene heter Puch og ikke Mercedes-Benz. Alle G-bilen ble jo bygget hos Puch i Graz, og noen ble solgt under Puch-navnet, blant annet i Østerrike og Sveits.
Lorinser-bilene er kjøpt på et overskudd-salg hos den sveitsiske hær. En utgave med høyt tak, heldigvis, men Lorinser har allikevel ikke falt for fristelsen til å klemme noe ekstra seng-aktig inn der oppe.
Denne er to-seter hele veien, ikke no tull med superfikse plassbesparende løsninger slik at du får med hele familien og bestemor. Dette ser ut som en ærlig campingbil.
Bak forsetene har Lorinser revet ut alt som kan minne om en militær fortid og bygget inn en komplett hybel med flatt gulv. Kjøkkenkrok, sofa/seng (som ser veldig «hyggelig» ut for to), og en bordplate som klikkes på plass. I taket er det skap-plass og plass til å holde hodet høyt.
Solceller, strømuttak, ekstra varme, verandatak – det er tatt med mye her.
Og for å kompensere litt på den manglende komforten i et militært kjøretøy med terrengmuligheter, er seter og dører polstret – også mot støy, og dashbordet ser litt mindre industriaktig ut.
Det er en skillevegg mellom kabin og campingleir, men ikke mer enn at du kan bevege deg fra den ene til den andre.
Det er 1993-modeller dette dreier seg om, med 80.000 km. på telleren. Motoren er 114 hesters 2,3-literen med firetrinns automat. Snaue 70.000 euro ber Lorinser om.