-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Roadster-konsept fra Mini
I jubileumsåret viser ikke Mini bare sitt coupé-konsept i Frankfurt, men entusiastene kan også glede seg over Mini Roadster.
Noen benytter anledningen til å slakke av på tempoet når de runder 50, men ikke Mini. I jubileumsåret ser det ut til å bli yngre og friskere for hver ny modell.
Produksjonen av jubileumsutgavene Mayfair og Camden startet forrige måned, i løpet av noen måneder vil vi få vite mer om Mini Crossover, og under Frankfurt-utstillingen dro styremedlem Ian Robertson hos BMW AG lakenet av to konseptmodeller.
Den ene, Mini Coupé, har vi visst om i noen uker. Den andre, Mini Roadster, var det færre som var forberedt på.
SE: Mini Coupé med bilder og video
Dynamisk kjøreglede er satt i høysetet, med eller uten tak. For å oppnå størst mulig synergieffekt i en serieproduksjon, er begge modellene identiske opp til vinduslinjen. En Mini-kjenner vil også se at konseptene avviker fra eksisterende modeller på et område, nemlig at frontruta heller 16 grader mer bakover.
Taket på coupéen er seks centimeter lavere enn på originalen, slik at totalvekten er noe lavere samtidig som tyngdepunktet er senket med noen millimeter. Roadsteren har en soft top som åpnes og lukkes manuelt.
Mini Coupé er tiltenkt mest muskler. Med samme 1,6-liter som sitter under panseret på Mini John Coopers Works, vil den ha 211 hester til disposisjon. Mini Roadster må klare seg med «bare» 175 hester, nemlig samme motorisering som Cooper S.
Vi snakker her om konsept-modeller – men BMW har allerede bestemt seg for å sette begge i produksjon. Når det skal skje, vil de ikke si noe om foreløpig, men en ting er sikkert. Det vil skje i Oxford.