-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Borgwards kjempestand
På vår vandring gjennom den uåpnede utstillingen mandag oppdaget vi at et av de største stand-områdene tilhørte et gammelt nytt merke. Borgward!
Siste gang Borgward stilte ut i Genève var i 1960. Året etter gikk firmaet konkurs – noe de aldri skulle gjort. Alle kreditorene fikk alt de hadde krav på – og det ble penger til overs. Fremdeles verserer det spennende konspirasjonshistorier rundt akkurat dette.
Om det er konspirasjonene som skal gjenoppleves aner jeg ikke, men Borgward er altså på plass på vårens store europeiske bilutstilling, og de skal ha en pressekonferanse i morgen.
Les også: Borgward: Forsøk 2.0
Tidligere i år regnet Financial Times ut at de store bilfabrikkene hadde utgifter tilsvarende 550 euro for hvert sekund de hadde pressekonferanse på Genève-utstillingen.
Tenker stort
Nå må vi vel tro at Borgward ikke blør like mye, i så fall har de vel ikke råd til å bygge noen biler, men hele opplegget tyder allikevel på at de tenker stort.
Som sagt, standen er enorm, og på den fant vi altså, men det var før utstillingen åpnet, en barokk Borgward Isabella Coupé, meget passende i turkis og krem. I tillegg var det mange andre elementer, men ikke akkurat noen åpenbar plass til en annen bil.
Vi får vel vite alt i morgen. Riktignok er det så mange som ønsker å komme til orde her i Genève at det arrangeres to og to pressekonferanser hvert kvarter gjennom hele dagen. 1300-1315-slotten er da okkupert av både Ferrari og Borgward.
Følg med!
Noe kan jeg imidlertid fortelle, jeg var nemlig blant de få som fikk en egen briefing mandag.
Og, selv om jeg underskrev på taushet frem til tirsdag kl. 13.00, kan jeg love at det som kommer frem er sensasjonelt. At det garantert vil skape både oppmerksomhet, interesse og diskusjoner.
Dessuten kan jeg love alle en norsk vinkel – og det er ikke at Autokraft A/S (en del av Norsk Scania Vabis A/S) skal fortsette der de slapp.
De var nemlig vår siste Borgward-importør da det hele til slutt glapp. (Og siden du lurte, det ble solgt 839 nye Isabella i Norge, de fleste, nemlig 216 stykker, i konkursåret 1961.)
Jeg har nevnt før at jeg gleder meg til årets Genève-utstilling. Jeg gleder meg også til å fortelle dere mer om det kommende Borgward-innslaget.