-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stem for Ferrari, 2040
Nå kan du la ditt syn være med på å avgjøre hvordan Ferraris 2040-modeller skal se ut.
Ferrari har igjen gått til designskoler over hele verden og spurt studentene der om hvordan de ser for seg fremtidens Ferrari.
50 skoler var opprinnelig med, nå er utvalget skåret ned til 4. Selvfølgelig har Ferrari oppnevnt en jury som skal foreta det endelige utvalget, men samtidig ber Ferrari DEG fortelle hva du syns.
På en spesiell Facebook-side ligger det tre forskjellige forslag – med en rekke skisser til hver av prosjektene, fra disse skolene: College for Creative Studies i Detroit, Hongik University i Korea, Hochschule Pforzheim i Germany (min favoritt – selv om de er vel de dårligste i stemmesanking) og ISD-Rubika i Frankrike.
Av disse var det faktisk Hongik som hadde flest forslag fra det største antall studenter av alle deltakerne. Og det var de som vant en tilsvarende konkurranse for noen år siden, den som het 2011 Ferrari World Design Contest.
Lang prosess
Etter at disse skolene fikk beskjed om at de er med har de brukt ett år, i ganske tett samarbeid med Ferrari, på å finpusse ideene sine. Og det er de vi nå blir presentert for.
Som man ser har vi alle typer forslag her. Fra de mest utopiske til noen som nesten kunne vært presentert i morgen. Noe er såpass konseptuelt at det kanskje er vanskelig å se hvor designerne egentlig vil, mens andre er veldig håndfaste.
Det er også spennende å legge merke til at langt fra alle forslagene er dekket av den typiske Ferrari-røde fargen.
Det skal deles ut to førsteplasser når det endelige resultatet offentliggjøres den 15. januar.
Den ene heter Premio Speciale, og er et resultat av hvem du, og tusenvis av andre, har stemt på. Den andre heter Gran Premio og blir valgt av en virkelig prestisjetung jury.
Celebriteter
Der finner du blant andre Jay Kay og Nick Mason, like godt kjent som Ferrari-samlere som de er for musikken de har gjort.
Sebastian Vettel er en annen – han kjører fort, men Marc Newson er en av verdens mest profilerte designere. Paolo Pininfarina trenger vel ikke noen introduksjon.
Den eneste innvendingen jeg har mot avstemningen er at fordi stemmetallene presenteres hele veien, blir det kanskje litt for fristende å stemme på de som ser ut som «folkets favoritter».
Bruk heller egen smak. Du kan gjøre din stemme-innsats her.