-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Populær Passat rundt hjørnet
Vi har vært i Tyskland og kjørt ny Passat stasjonsvogn. Bilen kommer til Norge i slutten av september, og dermed er VW klar til å jafse nye andeler av firmabil-markedet.
Stasjonsvogna står for rundt 80 prosent av Passat-salget i Norge, og har i en årrekke tronet øverst på statistikken over de mest populære firma- og familiebiler. Det er sjette generasjon Passat som nå lanseres, større og mer velutstyrt enn noensinne.
Mest diesel
Passat Variant tilbys med de samme motorene som sedanen, fem bensinmotorer og tre dieselvarianter. Mest populært er dieselalternativene 1,9 TDI med 105hk og 2,0 TDI med 140hk. Noen vil nok også velge den nye 2,0 TDI med 170 dieselhester og et dreiemoment på 350 Newtonmeter.
Rimeligste Passat er utstyrt med en 1,6-liters motor på 102hk, ganske spett i en bil av denne størrelsen med en egenvekt på nesten halvannet tonn. 1,6 FSI yter 115hk, men skal du velge en utgave med bensinmotor bør du ta en titt på 2,0 FSI med 150hk, 2,0 TFSI med 200hk eller den kraftige 3,2 FSI V6 med hele 250hk.
Vår favoritt
Personlig holder jeg en knapp på 2,0 TDI med 140hk som nær sagt ideell motor for en bil i denne klassen. Velger du utstyrsnivå Comfortline eller Sportline, plusser på DSG gearkasse og 4Motion, får du en svært praktisk og stor bil med god fremkommelighet til rundt 400.000 kroner.
Minste motor for bensin og diesel har 5-trinns manuell gearkasse som standard, mens øvrige varianter har 6-trinns kasse – med unntak av 3,2 FSI V6 som leveres med DSG gear og 4Motion inkludert i prisen. Ønsker du Tiptronic (FSI-motorer) eller DSG (TDI) gearkasse på andre varianter, må du plusse på rundt 20.000 på prisen. For firehjulsdrift er påslaget ca 30.000.
Harald A. Møller regner med å selge 1800 nye sedan stasjonsvogn inneværende år i tillegg til ca 1200 sedaner. I 2006 er salgsmålet for Passat 5000 biler, hvorav stasjonsvogna kommer til å utgjøre ca 80%. Pristillegget for stasjonsvogn sammenlignet med sedan er på ca 15.000 kroner.
Mer om nye Passat stasjonsvogn kan du lese i september-utgaven av Bil.