BMW M4 CS

BMW M4 CS:

Med fokus på de mest sportslige egenskapene

BMW M lanserer nå en ny spesialutgave basert på M4-serien. Nye M4 CS tetter nisjen mellom M4 Competition Coupé og spesialutgaven M4 CSL som kun kommer i 1000 eksemplar.

Publisert Sist oppdatert

Spisset chassisjustering og redusert vekt takket være komponenter laget av CFRP er blant spesialitetene i den nye modellvariant som i tillegg til å trives på vanlig vei også har egenskaper som egner seg godt for banekjøring.

Den sekssylindrede rekkemotoren, åttestegs M Steptronic girkasse og M xDrive intelligent firehjulsdrift, gir den nye spesialutgaven dynamisk balanse. Øyeblikkelig kraftlevering muliggjør en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,4 sekunder.

Ekstra krefter

Spesialutgaven drives av en spesielt kraftig versjon av den sekssylindrede rekkemotoren med M TwinPower Turbo-teknologi med maksimal ytelse på 550 hk. Maks dreiemoment på 650 Nm er på plass i området 2750 til 5950 omdreininger. Den utvikler maksimal ytelse ved 6250 o/min og rødmerket er plassert ved 7200 o/min.

Det muliggjør en sprint til hundre på 3,4 sekunder og du bikker 200 km/t etter 11,1 sekund. Toppfarten er elektronisk begrenset til 302 km/t.

Kreftene overføres til asfalten gjennom M xDrive-systemet. Setup-menyen tillater at 4WD Sport-modus kan velges, noe som sender en enda større andel av motorens dreiemoment til bakhjulene. Sjåføren kan også slå av DSC-systemet (Dynamic Stability Control) helt og engasjere ren bakhjulsdrift via 2WD-modus.

Lekre detaljer

Spesialutgavemodellen er utstyrt med M Compound-bremser med kalipere lakkert i rødt eller sort. Velger du å utstyre bilen med karbonkeramiske bremser er fargevalget rød eller matt gullmaling.

BMW M4 CS kommer som standard med smidde M lettmetallfelger i et eksklusivt V-eket design – tilgjengelig enten i matt gullbronse eller matt svart. De lette hjulene, 19-tommere på forakselen og 20-tommere bak, er montert som standard med såkalte «gateslicks» for å maksimere opplevelsen på racerbanen. Kunder som hovedsakelig ønsker å bruke sin BMW M4 CS for daglig kjøring, kan velge andre dekk.

Under testing på Nordsløyfa satte nye BMW M4 CS en offisiell tid på 7 minutter 21,989 sekunder på den 20,832-kilometer lange banen.

Lettvektsdesign

Omfattende bruk av lette designelementer spiller en stor rolle i å forme den eksklusive karakteren til BMW M4 CS. Bruken av komponenter laget av karbonfiberforsterket plast (CFRP) er nøkkelen her. Taket i karbonfiber er et godt eksempel. Dets lave vekt bringer bilens tyngdepunkt nærmere veien og forbedrer dermed smidigheten og svingdynamikken. Alt i alt bringer lette designelementer bilens vekt ned med rundt 20 kg sammenlignet med BMW M4 Competition Coupé.

Bilen understreker sine sportslige ambisjoner gjennom en serie individuelle designelementer. De nye BMW Individual spesiallakkeringsfargene Riviera Blue og Frozen Isle of Man Green Metallic, er eksklusivt tilgjengelige for den nye spesialutgaven. Den kan også fås i eksteriørfargene M Brooklyn Grey metallic og Sapphire Black metallic.

Synlig karbon

Overflater i eksponert karbonfiber for taket og de to scoopene i panseret viser materialets særegne struktur.

Frontlyktene er en annen spesialitet på CS-utgaven. De lyser gult i stedet for hvitt mens nærlys eller fjernlys er påslått – en referanse til andre GT-racerbiler.

Førerplassen i BMW M4 CS fokuserer utelukkende på å levere en spennende kjøreopplevelse, samtidig som den blander bilens racing-gener med komfortfunksjoner for daglig kjøring. M Carbon-racingstoler leveres som standard, fullt elektriske og oppvarmede, med integrerte hodestøtter og et opplyst modellmerke.

Ordrebøkene vil være åpne fra slutten av mai, og prisene starter på 2.343.000 kroner.

BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS

LES OGSÅ:

Powered by Labrador CMS