-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kompakt BMW for Kina
BMW lanserer en kompakt sedan som kun skal selges i Kina. Målet er å nå de yngste målgruppene.
Kina er verdens suverent største bilmarked – ja faktisk større enn USA og Japan til sammen. I fjor ble det solgt 24,5 millioner nye biler der, og da strekker produsentene seg selvsagt langt for å møte etterspørselen – selv om kineserne ber om unike produkter med begrenset salg andre steder.
Vi vet jo at nyrike kinesere vil ha forlengede utgaver av store og mellomstore sedaner, og at mange produsenter skreddersyr biler som dette.
Men etter hvert som flere vanlige kinesere får bedre råd, vokser nå den mer eksklusive delen av kompaktsegmentet meget raskt.
Og det er her BMW sammen med sin kinesiske alliansepartner Brilliance prøver seg med en kompakt sedan.
Vi skjønte at noe slikt var på gang i fjor høst da de viste BMW Concept Compact Sedan på Guangzhou Motor Show.
Og i kjent BMW-ånd er den endelige produksjonsmodellen svært lik konseptet.
BMW hevder at 1-serie sedan er den mest sportslige modellen i sitt segment. Bilen er lett gjenkjennelig gjennom nyregrillen, de runde LED-lyktene og klassiske proporsjonene, selv om det hele er krympet i en så kompakt bil.
Det er foreløpig sparsomt med tekniske detaljer, men vi regner med at 1-serie sedan følger oppskriften fra konseptbilen og skal bygges på BMW/Minis UKL-plattform, hvilket innebærer forhjulsdrift som standard.
Firehjulsdrift er neppe noe tema her, selv om plattformen gir rom for det.
Hele bilen, inkludert drivlinje, skal bygges i Kina, der BMW nylig åpnet en ny motorfabrikk for 3- og 4-sylindrede bensinmotorer i Shenyang.