-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Kompakt BMW for Kina
BMW lanserer en kompakt sedan som kun skal selges i Kina. Målet er å nå de yngste målgruppene.


Kina er verdens suverent største bilmarked – ja faktisk større enn USA og Japan til sammen. I fjor ble det solgt 24,5 millioner nye biler der, og da strekker produsentene seg selvsagt langt for å møte etterspørselen – selv om kineserne ber om unike produkter med begrenset salg andre steder.
Vi vet jo at nyrike kinesere vil ha forlengede utgaver av store og mellomstore sedaner, og at mange produsenter skreddersyr biler som dette.
Men etter hvert som flere vanlige kinesere får bedre råd, vokser nå den mer eksklusive delen av kompaktsegmentet meget raskt.
Og det er her BMW sammen med sin kinesiske alliansepartner Brilliance prøver seg med en kompakt sedan.
Vi skjønte at noe slikt var på gang i fjor høst da de viste BMW Concept Compact Sedan på Guangzhou Motor Show.
Og i kjent BMW-ånd er den endelige produksjonsmodellen svært lik konseptet.
BMW hevder at 1-serie sedan er den mest sportslige modellen i sitt segment. Bilen er lett gjenkjennelig gjennom nyregrillen, de runde LED-lyktene og klassiske proporsjonene, selv om det hele er krympet i en så kompakt bil.
Det er foreløpig sparsomt med tekniske detaljer, men vi regner med at 1-serie sedan følger oppskriften fra konseptbilen og skal bygges på BMW/Minis UKL-plattform, hvilket innebærer forhjulsdrift som standard.
Firehjulsdrift er neppe noe tema her, selv om plattformen gir rom for det.
Hele bilen, inkludert drivlinje, skal bygges i Kina, der BMW nylig åpnet en ny motorfabrikk for 3- og 4-sylindrede bensinmotorer i Shenyang.