-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Alfa 147 1.6 – Audi A3 1.6 – BMW 316ti
Med 147 1.6 og 316ti henvender Alfa Romeo og BMW seg til dem som jakter på en smule eksklusivitet til moderat pris og i kompakt innpakning i et marked hvor Audi A3 allerede er etablert.

Først publisert i BIL 9 - 2001.
Med drøyt fem år bak seg, har Audi A3 fått et godt grep om den eksklusive delen av kompaktklassen. Den er kanskje litt kjedelig når det gjelder design, men finishen og kvalitetsfølelsen er det ikke noe i veien med. Audien ble en tøffere konkurrent til Alfa 147 og BMW 316ti enn ventet. Det gjelder også motormessig. Selv om den enkle 1,6-literen har moderat effekt, holder Audien følge med Alfaen og BMWen uten å overanstrenge seg.
Det er vanskelig å slå Alfa 147s design. Alfas designere er frekke og 147 er en bil som vekker oppsikt blant både de unge og de godt etablerte. Med 120-hesters 1,6-liter under panseret og en nesten komplett utstyrspakke, ligger alt til rette for et godt innhogg i kompaktklassesalget. Men alt er ikke bare fryd og gammen, og vår test avslørte uventede svakheter.
Da BMW i sommer oppgraderte 3-serie Compact var det på tide. Første generasjon Compact avslørte at lav pris hadde vært et viktig mål, og det hadde ikke den finish vi normalt venter fra BMW. Dagens modell virker vesentlig mer påkostet og har merkbart bedre finish, spenstigere design og høyere utstyrsnivå. Selv uten noe ekstra utstyr har 316ti det meste du forventer i en moderne og eksklusiv kompaktklassebil – og den føles mer eksklusiv enn de to konkurrentene.
LES VIDERE:
- Alfa 147- Audi A3
- BMW 316
- Konklusjon- Priser og tekniske data