-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed – Mercedes-Benz C 200 Kompressor SportCoupé
Både Alfa Romeo og Mercedes-Benz jakter på ungdommelige sportsbilentusiaster som gjerne vil ha både sportsbil og plass. Men er dette sportslig nok?

Først publisert i BIL 9 - 2001.
Ytelsene er det ikke noe i veien med, 150 og 163 hk sparker realt i fra, og selv om ikke 0 til 100-tidene er blant de kjappeste, har både Alfa 147 2.0 og C 200 Kompressor et skyv som kan gi sportslige kjøreopplevelser. Forutsetningen er at sjåføren er med på notene, for begge disse kan kjøres svært så tilbakelent og sedat uten at det føles feil.
Begge våre testbiler har sekvensielt gearskift. Alfaen har nyeste generasjon Selespeed, et system som er godt avstemt for sportslig kjøring og som fungerer vesentlig bedre enn de første versjonene som ble lansert i Alfa 156. Alfa-importøren har bestemt seg for å ta inn 147 2.0 bare i Selespeed-versjon – av forståelige grunner.
Mens Alfa Romeo-forhandleren ikke gir deg noe valg, gir Mercedes-Benz forhandleren deg tre valgmuligheter når det gjelder SportCoupé; sekstrinns manuell, sekstrinns sekvensiell eller femtrinns automatkasse. Sekvensiell gearkasse, Sequentronic, kan du dessuten kombinere med både 220 CDI, 200 Kompressor og 230 Kompressor. Sequentronic forener den manuelle gearkassens fordeler med automatkassens og til en overkommelig pris.
LES VIDERE:
- Alfa Romeo 147
- Mercedes-Benz C200
- Konklusjon
- Priser og tekniske data