-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Spenstig design, sterk motor og komfort er SportsCoupéens sterkeste sider. I likhet med resten av CKlasse-modellen er finishen og utstyrsnivået høyt, og du har mulighet til å skreddersy i langt større grad enn i Alfaen. Den slår 147 når det gjelder både kjøreegenskaper og komfort, men vi skulle gjerne sett at Mercedes greide å balansere fjæring og demping litt bedre, noe både komforten og kjøreegenskapene ville tjene på. På disse områdene kan SportCoupé bli bedre, og vi ser ikke bort fra at 16-tommers hjul vil være et positivt bidrag i retning bedre komfort. SportCoupé er dyrere enn Alfaen, men du sitter likevel igjen med følelsen av å få mer for pengene, og det er ikke vanskelig å forsvare at SportCoupé blir vårt førstevalg blant disse to.
Alfa 147 er vesentlig mer sportslig i karakteren og har sterkere design. Fjæringskomforten og kjøreegenskapene på dårlig vei skuffer, og dette er rett og slett ikke godt nok. Finishen er heller ikke på Mercedesens nivå. Alfaen er et hakk mindre og oppleves også slik. Den er mer snerten og Selespeed fungerer bedre enn Sequentronic. Men det hjelper ikke når fjæringskomforten er så dårlig.
LES VIDERE:
- Alfa 147
- Mercedes C200
- Priser og tekniske data