-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Konklusjon
Spenstig design, sterk motor og komfort er SportsCoupéens sterkeste sider. I likhet med resten av CKlasse-modellen er finishen og utstyrsnivået høyt, og du har mulighet til å skreddersy i langt større grad enn i Alfaen. Den slår 147 når det gjelder både kjøreegenskaper og komfort, men vi skulle gjerne sett at Mercedes greide å balansere fjæring og demping litt bedre, noe både komforten og kjøreegenskapene ville tjene på. På disse områdene kan SportCoupé bli bedre, og vi ser ikke bort fra at 16-tommers hjul vil være et positivt bidrag i retning bedre komfort. SportCoupé er dyrere enn Alfaen, men du sitter likevel igjen med følelsen av å få mer for pengene, og det er ikke vanskelig å forsvare at SportCoupé blir vårt førstevalg blant disse to.
Alfa 147 er vesentlig mer sportslig i karakteren og har sterkere design. Fjæringskomforten og kjøreegenskapene på dårlig vei skuffer, og dette er rett og slett ikke godt nok. Finishen er heller ikke på Mercedesens nivå. Alfaen er et hakk mindre og oppleves også slik. Den er mer snerten og Selespeed fungerer bedre enn Sequentronic. Men det hjelper ikke når fjæringskomforten er så dårlig.
LES VIDERE:
- Alfa 147
- Mercedes C200
- Priser og tekniske data