-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Spenstig design, sterk motor og komfort er SportsCoupéens sterkeste sider. I likhet med resten av CKlasse-modellen er finishen og utstyrsnivået høyt, og du har mulighet til å skreddersy i langt større grad enn i Alfaen. Den slår 147 når det gjelder både kjøreegenskaper og komfort, men vi skulle gjerne sett at Mercedes greide å balansere fjæring og demping litt bedre, noe både komforten og kjøreegenskapene ville tjene på. På disse områdene kan SportCoupé bli bedre, og vi ser ikke bort fra at 16-tommers hjul vil være et positivt bidrag i retning bedre komfort. SportCoupé er dyrere enn Alfaen, men du sitter likevel igjen med følelsen av å få mer for pengene, og det er ikke vanskelig å forsvare at SportCoupé blir vårt førstevalg blant disse to.
Alfa 147 er vesentlig mer sportslig i karakteren og har sterkere design. Fjæringskomforten og kjøreegenskapene på dårlig vei skuffer, og dette er rett og slett ikke godt nok. Finishen er heller ikke på Mercedesens nivå. Alfaen er et hakk mindre og oppleves også slik. Den er mer snerten og Selespeed fungerer bedre enn Sequentronic. Men det hjelper ikke når fjæringskomforten er så dårlig.
LES VIDERE:
- Alfa 147
- Mercedes C200
- Priser og tekniske data