-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Alfa-bombe
Alfa Romeo har lovet at alle deres modeller også skal produseres i en GTA-utgave. Med andre ord
La oss se bort fra alt som har vært gjort med chassis og bremser og styring og slikt, her og nå, og nøye oss med å fortelle at forvandlingskunstnerne hos Alfa har klart å pakke en 3,2 liters V6 motor ned under panseret på Alfa Romeos minste modell. Det du da har er 250 hester på 1360 kg.
Mange kan sikkert si mye rart om italienske biler, men kjøreegenskaper er som regel ikke det man krangler mest om der. De pleier å være tilfredsstillende, og vel så det. Selv om 147 GTA bare trekker foran, er det allikevel ikke antydning av understyring, de kreftene du legger inn i rattet virker helt lineære, det er ingen plutselige overraskelser selv om du med fullt pådrag får en hump midt i svingen, og det skal være veldig mye knust kålrabi i veibanen før hjulene viser antydning til å spinne.
Selvfølgelig finnes det en rekke elektroniske hjelpemidler som skal hindre deg i å dumme deg for mye ut, men heller ikke disse klarer å fjerne gleden over å ha noe nesten levende mellom hendene. Og bilen selv er utrolig sivilisert, på tross av toppfart oppunder 260 km/t og 0-100 på like i nærheten av 6 sekunder. Du kan legge den i 6. gear ved 40 km/t og trykke ned gassen derfra. Fort akser det ikke, men det er heller ikke noen protester fra drivlinjen. Bilen er med andre ord langt fra hysterisk.
Nå er det ikke store muligheter for at du kommer til å møte disse hjemme. Fabrikken skal ikke bygge flere enn 3.500 i året, og Skandinavia er ikke et prioritert marked. Prisen vil uansett bli på over 500.000, hvilket nok er med på å begrense målgruppen noe. Men de fleste som deltok på introduksjonen på Alfas egen, legendariske testbane, Balocco, var enige om at den fete eksoslyden alene var verd nesten halve prisen. Det er utrolig hva som fremdeles kan gjøres innenfor de gjeldende støyreglene, dersom man er musikalsk. På det området har japanerne fremdeles mye å lære.
La meg kjapt tilføye at samtidig viste Alfa sin nye 1,9-liters 16-ventilers dieselmotor. Nok en vellykket utvikling av det multijet Common Rail-systemet som Fiat har vært pioner på. Denne motoren vil etter hvert komme i en rekke av Fiat-gruppens biler, men selvfølgelig viste den seg som en meget munter og livlig enhet i den lille 147-utgaven.
Forøvrig vil du kunne lese mer om disse Alfa-modellene i neste utgave av BIL.