-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Konklusjon
Alfas spenstige utseende og greie kjøreegenskaper er ikke nok til å lokke frem superlativene hos testlaget. Beskjeden plass kan enkelte firmabilbrukere leve med, men det store ankepunktet mot Alfa 156 er den sjenerende støyen.
Audi A4 fremstår med nydelige kjøreegenskaper, fin finish på interiørdetaljene og generelt god kvalitetsfølelse. På grunn av quattro-oppsettet har vår testbil en høy pris, særlig i forhold til Alfa 156. Prisen er mer på linje med Volvoen, og hadde vi kjørt en A4 uten quattro ville prisen vært 386.000 kroner. Vi er imponert over Volvo V50, hvor kjøreegenskaper, styring og behagelig lydnivå gir et solid inntrykk sammen med et interiør som er delikat og trivelig. Passasjerene kan også glede seg over at V50 har den beste baksetekomforten, selv med integrerte barneseter (som koster 2200 kroner ekstra).
Testlaget er også denne gang, som i sedantesten, enige om at den svenske nykommeren er førstevalget.
LES VIDERE:
- Alfa 156
- Audi A4
- Volvo V50
- Priser og tekniske data