-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Alfas spenstige utseende og greie kjøreegenskaper er ikke nok til å lokke frem superlativene hos testlaget. Beskjeden plass kan enkelte firmabilbrukere leve med, men det store ankepunktet mot Alfa 156 er den sjenerende støyen.
Audi A4 fremstår med nydelige kjøreegenskaper, fin finish på interiørdetaljene og generelt god kvalitetsfølelse. På grunn av quattro-oppsettet har vår testbil en høy pris, særlig i forhold til Alfa 156. Prisen er mer på linje med Volvoen, og hadde vi kjørt en A4 uten quattro ville prisen vært 386.000 kroner. Vi er imponert over Volvo V50, hvor kjøreegenskaper, styring og behagelig lydnivå gir et solid inntrykk sammen med et interiør som er delikat og trivelig. Passasjerene kan også glede seg over at V50 har den beste baksetekomforten, selv med integrerte barneseter (som koster 2200 kroner ekstra).
Testlaget er også denne gang, som i sedantesten, enige om at den svenske nykommeren er førstevalget.
LES VIDERE:
- Alfa 156
- Audi A4
- Volvo V50
- Priser og tekniske data