-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Facelift for Mazda2
Mazda har i dag startet salget av en ny 2-er på hjemmemarkedet. En viktig nyhet er navnet.
I fire generasjoner, helt siden 1996, har denne modellen vært solgt som Demio i Japan. Den foreløpig siste kom i 2014, men i forbindelse med oppdateringen skifter den navn til Mazda2, betegnelsen Mazda bruker i Europa og andre markeder.
Mazda2 er innstegsmodellen i en familie med kjøreglade biler – man finner litt MX-5 DNA i de fleste Mazda-modeller. Nå fremhever de at kvalitetsnivået er hevet, i tillegg til at designen er oppdatert for å være i takt med øvrige modeller i familien, ikke minst nye Mazda3.
Egenskaper som fremheves er «handling», stabilitet, kjørefølelse og støydemping.
Oppdatering av Skyactiv-arkitekturen medfører nye og bedre seter og redesignet chassis. Målet er at føreren skal føle seg hjemme i det øyeblikk han eller hun setter seg bak rattet.
Nyheter på sikkerhetsfronten inkluderer adaptiv cruise-kontroll med stopp/kjør-funksjon og aktive LED hovedlys sammensatt av 20 individuelt styrte dioder.
I Japan skal Mazda2 selges med to alternative motorer, Skyactiv-G 1.5 for de som ønsker bensin og Skyactiv-D 1.8 for de som foretrekker diesel. Begge kommer i forskjellige styrkegrader.
Videre kan kundene velge mellom 6-trinns automat eller manuell kasse, og de som ønsker får den levert med firehjulsdrift.
I Norge utgjør Mazda2 et ufortjent beskjedent innslag på OFV-statistikken. Med 180 registreringer i 2018 var den nummer 13 i småbil-klassen der Toyota Yaris ruler foran Renault Zoe.
Bilen er på plass hos japanske forhandlere i september. Her får vi neppe se den før i 2020, og da trolig kun med bensinmotor og drift på forhjulene.