-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
200 hester på 600 kg!
Engelske Elemental nærmer seg produksjon. Magrere kan det vanskelig bli!
Vi har fortalt deg om Elemental Rp1 før. Men da var den en blanding av avanserte konstruksjonstegninger, ganske lekre renderinger, og høytflyvende drømmer.
Nå er den mye nærmere virkeligheten. Denne gjengen av tidligere McLaren og Ford-designere har nå fullført flere prototyper, og har fått konstruksjonen dit at de snakker med en viss overbevisning om å starte produksjonen i oktober.
De påstår også at de begynner å få peiling på prisen: «Et sted mellom Lotus Elise og BAC Mono» sa teknisk sjef John Begley til Auto Express. Det betyr et sted mellom 37.000 pund og 110.000 pund – et ganske godt spenn.
Les: Vår prøvekjøring av Lotus Elise fra modellens «barndom»
Lett og dyrt materialvalg
Auto Express tipper på 60.000, ikke minst på grunn av mengdene av karbon-materialer om bord. Det er også i de materialene man finner nøkkelen til konstruksjonen.
Med rundt 600 kg blir det noe av det lettvekteste som finnes, 60 prosent av hva en Elise veier for eksempel.
Grunnmotoren blir en Ford EcoBoost på 280 hester (men det er mer å hente derfra hvis man vil). Med den snakker de om 3,1 til 100. Toppfart nevnes ikke, men den genererer 200 kg marktrykk ved 160 km/t.
Akkurat som hos Caterham vil imidlertid også Elemental tilby en billig-utgave, en med 1-liters Fordmotor, men med, tross alt, 180 hester. Begge versjonene får en seks trinns klikk-klakk kasse.
Navnet Rp1 betyr Race Project 1, og den blir sikkert velegnet for banekjøring, men den får fullt landeveisutstyr, slik at det burde gå an å få skilter på den, også i Norge.