-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Markedssjef
Formula Automobile Norge AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
Enfant terrible
Det skjer mye spennende i den minste SUV-klassen. Disse to franske "rakkerungene" bygger på vanlige småbiler, men har fått høyreiste karosserier, høyere bakkeklaring og lekre linjer. Små motorer sørger for at prisen holder bakkekontakt.
Først publisert i Bil 5-2014.
Begge bilene representerer en nisje som er meislet ut av SUV-trenden, men ingen av dem kan leveres med firehjulsdrift. Renault kaller sin modell «crossover» – greit nok med tanke på at dette handler om en krysning mellom en kompakt-SUV og en stasjonsvogn.
For deg som er i markedet for en småbil, men har et ønske om å sitte høyere, er disse bilene en innertier. Baksiden av medaljen er at også prisen er noe høyere. Peugeot 2008 koster snaue 20.000 kroner mer enn Peugeot 208 med samme motor og utstyrsnivå, mens Renault Captur koster 10.000 kroner mer enn Clio stasjonsvogn og 20.000 mer enn Clio kombikupé.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Peugeot 2008
- Testvurdering og poeng Renault Captur