-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Peugeot med "panserlakk"
Med oppgraderingen av Peugeot 208 kommer også en ny, ripefri lakk.
Det handler faktisk om Norges tredje mest solgte Peugeot-modell. For 208 er en veteran i småbilklassen og hittil i år er det 251 som har valgt denne småbilen med tre eller fem dører.
Det holder bare til en tiende plass i småbilklassen som klart domineres av Toyota Yaris, Volkswagen Polo og Renault Zoe.
Nå lanseres en endret versjon – men det er ikke snakk om de store forandringer. Kort fortalt er det ny grill og frontlys med to-sone LED-lys, det er nye baklykter med «løveklør», og bilen kan leveres med mer sikkerhetsutstyr. Det gjelder alt fra aktiv automatisk bremsesystem (FARC) til ryggekamera og bedre speil. Men det er usikkert hvor mye av dette som blir standard på bilene som kommer i salg i Norge.
Nye motorer gir noe lavere drivstofforbruk, uten at nivået er sjokkerende lavt. Det er tre bensinmotorer på 1,0 og 1,2 liter, fra 69 til 110 hestekrefter. Bilene med store motorer kan leveres med automatgir. Det er også mulig med tre dieselmotorer fra 75 til 120 hester, hvor alle er 1,6 liter. Det kommer ingen versjon med hybrid og heller ingen elbilversjon av 208.
Ripesikker lakk
Peugeot lanserer også en helt ny type lakk som kan leveres på den nye 208. Lakktypen vil komme på flere Peugeot- og Citroënmodeller på sikt.
Det er det fabrikken kaller en «pansret lakk», som i praksis betyr at den skal være ripesikker. Prosessen er at man etter siste normale lakk legger på en «top coat», som gjør at bilen får en matt flate. Det blir nesten samme effekten som når man bekler en bil med dekor i ru utførelse.
Mer muskuløs?
Peugeot-importøren hevder at den nye 208 har fått et «mer muskuløst» utseende. Det blir som om en person spiser spinat til middag og dermed tror han blir som Skipper’n når han ser seg i speilet. Nye 208 er ikke mer aggressiv eller potent enn den gamle modellen. Det har vært – og fortsatt er – en ordinær småbil med franske former og en modell som ikke akkurat skiller seg ut.