-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Peugeot med "panserlakk"
Med oppgraderingen av Peugeot 208 kommer også en ny, ripefri lakk.
Det handler faktisk om Norges tredje mest solgte Peugeot-modell. For 208 er en veteran i småbilklassen og hittil i år er det 251 som har valgt denne småbilen med tre eller fem dører.
Det holder bare til en tiende plass i småbilklassen som klart domineres av Toyota Yaris, Volkswagen Polo og Renault Zoe.
Nå lanseres en endret versjon – men det er ikke snakk om de store forandringer. Kort fortalt er det ny grill og frontlys med to-sone LED-lys, det er nye baklykter med «løveklør», og bilen kan leveres med mer sikkerhetsutstyr. Det gjelder alt fra aktiv automatisk bremsesystem (FARC) til ryggekamera og bedre speil. Men det er usikkert hvor mye av dette som blir standard på bilene som kommer i salg i Norge.
Nye motorer gir noe lavere drivstofforbruk, uten at nivået er sjokkerende lavt. Det er tre bensinmotorer på 1,0 og 1,2 liter, fra 69 til 110 hestekrefter. Bilene med store motorer kan leveres med automatgir. Det er også mulig med tre dieselmotorer fra 75 til 120 hester, hvor alle er 1,6 liter. Det kommer ingen versjon med hybrid og heller ingen elbilversjon av 208.
Ripesikker lakk
Peugeot lanserer også en helt ny type lakk som kan leveres på den nye 208. Lakktypen vil komme på flere Peugeot- og Citroënmodeller på sikt.
Det er det fabrikken kaller en «pansret lakk», som i praksis betyr at den skal være ripesikker. Prosessen er at man etter siste normale lakk legger på en «top coat», som gjør at bilen får en matt flate. Det blir nesten samme effekten som når man bekler en bil med dekor i ru utførelse.
Mer muskuløs?
Peugeot-importøren hevder at den nye 208 har fått et «mer muskuløst» utseende. Det blir som om en person spiser spinat til middag og dermed tror han blir som Skipper’n når han ser seg i speilet. Nye 208 er ikke mer aggressiv eller potent enn den gamle modellen. Det har vært – og fortsatt er – en ordinær småbil med franske former og en modell som ikke akkurat skiller seg ut.