-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Denne kan bli en volumselger
Her er Peugeot ute og tester sin nye kompaktmodell. Den er meget aktuell for Norge – av mer enn én årsak.
Det er neste generasjon Peugeot 208 som her er avbildet, foreløpig godt kamuflert. Men den skal nok kaste kamuflasjen om ikke altfor lang tid. Planen er nemlig at den skal debutere på Genève-utstillingen i mars og være klar for norsk lansering innen årets utløp.
Bilen skal bygges på en helt ny plattform, CMP (Common Modular Platform), som er klargjort for eldrift, både hybrid og ren batteridrift.
Den samme plattformen skal benyttes av minst to andre modeller som skal lanseres i løpet av året – nemlig DS3 Crossback og en helt ny Opel Corsa som begge blir rene elbiler i tillegg til at de skal tilbys med konvensjonelle drivlinjer. I alle fall bensinmotorer, diesel er ikke spesielt in i dette segmentet lenger.
Da PSA lanserte sin fleksible EMP2-plattform, var et av argumentene kraftig vektbesparelse, i tillegg til fleksibilitet.
Nå forventer man ytterligere vektreduksjon med CMP, slik at man kan kompensere for noe av vektøkningen en stor batteripakke nødvendigvis medfører.
På bensinfronten blir det trolig 3-sylindrede 1,2-litere med turbo og effekter i området 70 til 150 hestekrefter. Elbilene kan også komme i flere effektklasser, fra 130 til drøyt 200 hestekrefter. DS3 Crossback E-Tense er foreløpig presentert med en motor på 136 hk.
Elbilutgaven av Peugeot 208 er en del av PSA-gruppens løfte om å lansere 11 elektrifiserte modeller innen 2021.
Mens CMP-plattformen kan benyttes til småbiler fra alle konsernets merker, Citroën, DS, Opel og Peugeot, er elektrifisering i form av plug-in hybrider på vei til større modeller som 3008 og 508.
Som tilfellet er med dagens modell vil også nye Peugeot 208 holde seg under fire meter lang. En strukket akselavstand vil imidlertid sørge for økt fleksibilitet og bedre plassutnyttelse. Dessuten vil kortere overheng gi mer dynamiske kjøreegenskaper gjennom bedre vektbalanse.
Peugeot 208 (og Opel Corsa) kommer til Norge i årets siste kvartal, men kanskje blir de vist frem allerede på Genève-utstillingen i mars.