-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Alle fire testbilene ligger på samme basisprisnivå, men ellers er ulikhetene mange. To er forhjulsdrevet, to er bakhjulsdrevet. Mercedes C180 bærer preg av at den har fått noen år på baken. For to år siden skrev vi at interiøret er moderne og tiltalende, i dag virker førermiljøet rotete og umoderne. Kjøreegenskaper og komfort lider under uheldig dekkvalg på vår testbil.
Audi A4 fremstår med eksemplarisk førermiljø, fin finish på interiørdetaljene og generelt god kvalitetsfølelse. Fire av fem NCAP-stjerner trekker sikkerheten ned et hakk. Vi er imponert over Volvo S40, spesielt kjøreegenskapene, styringen og lydnivået – men forbruket er høyt. Interiøret er delikat og trivelig. Volvoen bedømmes som en god nummer to denne gang.
Testlaget er enige om at BMW 320i fortjener laurbærkransen denne gang. Den plukker jevnt med poeng i testdisiplinene. Det er bare når det gjelder plass at den ikke hevder seg, på grunn av trangt førermiljø og upraktisk form på bagasjerommet. Kjøreegenskaper og styring imponerer, samtidig som både komfort og motor gir sitt positive bidrag til testresultatet.
LES VIDERE:
- Audi A4
- BMW 320
- Mercedes C180
- Volvo S40
- Priser og tekniske data