-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konklusjon
Alle fire testbilene ligger på samme basisprisnivå, men ellers er ulikhetene mange. To er forhjulsdrevet, to er bakhjulsdrevet. Mercedes C180 bærer preg av at den har fått noen år på baken. For to år siden skrev vi at interiøret er moderne og tiltalende, i dag virker førermiljøet rotete og umoderne. Kjøreegenskaper og komfort lider under uheldig dekkvalg på vår testbil.
Audi A4 fremstår med eksemplarisk førermiljø, fin finish på interiørdetaljene og generelt god kvalitetsfølelse. Fire av fem NCAP-stjerner trekker sikkerheten ned et hakk. Vi er imponert over Volvo S40, spesielt kjøreegenskapene, styringen og lydnivået – men forbruket er høyt. Interiøret er delikat og trivelig. Volvoen bedømmes som en god nummer to denne gang.
Testlaget er enige om at BMW 320i fortjener laurbærkransen denne gang. Den plukker jevnt med poeng i testdisiplinene. Det er bare når det gjelder plass at den ikke hevder seg, på grunn av trangt førermiljø og upraktisk form på bagasjerommet. Kjøreegenskaper og styring imponerer, samtidig som både komfort og motor gir sitt positive bidrag til testresultatet.
LES VIDERE:
- Audi A4
- BMW 320
- Mercedes C180
- Volvo S40
- Priser og tekniske data