-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny 3-serie på veien
Dagens BMW 3-serie har vært på markedet i syv år. Nå er den moden for utskifting.
Det var i 2004 dagens 3-serie (internkode E90) ble lansert. I 2008 fikk den en ansiktsløftning, og modellen har vært gjenstand for en kontinuerlig utvikling med hensyn til stadig mer effektive drivlinjer. Hos BMW heter det Efficient Dynamics.
Nå har våre spionfotografer knipset bilder av en lettere kamuflert arvtager, som er lettet for den tunge kamuflasjen vi har sett på tidligere spionbilder.
SE: Tidlige spionilder av ny 3-serie
SE OGSÅ: Tre Ge Te
Den nye modellen kommer på markedet i 2012, først som sedan og deretter som stasjonsvogn. Som nevnt tidligere vil det også komme en Gran Tourer (GT) – en høyere bil med coupéaktige former.
Som tidligere generasjoner BMW 3-serie vil også den neste ha god bakkekontakt, korte overheng og ”et hjul i hvert hjørne”. Utseendet blir nok ikke ulikt dagens 5-serie.
Bilens profil blir i tråd med dagens, med et relativt langt panser, en lav takbue og en kompakt bakstuss. Fronten får en bredere, men ikke spesielt høy, nyregrill – mindre enn den som nye 5-serien er utstyrt med.
Frontlyktene får spesielle former og BMWs karakteristiske runde ”corona” kjørelys. Baklysene er L-formet – også et kjent designtrekk ved moderne BMW-modeller.
Mens vi kan regne med å se ny 3-serie sedan og stasjonsvogn (Touring) neste år, drøyer det lenger innen BMW lanserer neste generasjon av 3-serie Coupé og Cabriolet. Og som tidligere vil disse skille seg ut fra sedan / stasjonsvogn gjennom en enda mer sportslig design.
Cabrioleten vil som dagens modell få en automatisk hardtop. Det skyldes ikke minst at E93 (dagens modell) er den mest suksessrike 3-serie Cabriolet noensinne.
Ulikt mange konkurrenter har BMW greid å kombinere en automatisk hardtop med en funksjonell og stilig design. På mange slike biler blir du sittende med panna inntil toppen av frontruta, mens bakstussen på bilen blir høy og klumpet for å få plass til taket når det kjøres av.
Som neste generasjon 1-serie vil også 3-serien benytte en ny, modulær plattform, noe som medfører reduserte kostnader i konstruksjon og produksjon.
BMW vil utstyre nye 3-serie med det siste innenfor Efficient Dynamics. Det betyr blant annet at vi kan forvente en aktiv hybrid med kombinasjonen elmotor og 3-sylindret rekkeviddeforlenger (range extender).
Genéve-utstillingen i mars 2012 blir trolig åsted for verdenslanseringen av den nye 3-serien.