-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tidlig facelift hos BMW
Dagens 3-serie er ikke mer enn tre år, men BMW planlegger likevel en oppdatering av modellen til høsten.
Vanligvis foretar produsentene et ansiktsløft noenlunde mitt i livssyklusen til en modell, typisk 3-5 år etter lanseringen. Men dagens 3-serie kom på markedet først våren 2012, så her skjer endringene tidligere enn vanlig.
Årsaken er selvsagt forholdet til konkurrentene. Mercedes C-Klasse kom i ny utførelse i 2014, og mot slutten av 2015 kommer en helt ny Audi A4. At Jaguar lanserer en helt ny utfordrer i denne klassen, XE, kan også være en faktor.
Modellen på bildene er den kinesiske utgaven med strukket akselavstand, det er lettest å se på de lange bakdørene og på en diskret dekorasjon på C-stolpen. Men front og hekk blir identisk på de vanlige modellene som selges i Europa.
Indremedisin
De kosmetiske endringene blir trolig beskjedne – som nye støtfangere med modifiserte luftinntak og muligheten for full LED hovedlys i stedet for xenon.
Men de viktigste endringene kommer under skallet der BMWs nye motorgenerasjon er på plass. Motorene er modulbaserte med 3, 4 eller 6 sylindre og mange felles komponenter.
De 3-sylindrede skal brukes i en rekke av konsernets modeller, fra Mini via 1-, 2-, 3-, 4- og 5-serie til sportsbilen i8.
Nye førerstøttesystemer finner også veien til 3-serien, blant annet «traffic jam assistant» som allerede fins i større modeller. Systemet holder plassen i køen i hastigheter opp til 60 km/t, og den aktive styreassistenten holder bilen i riktig fil så lenge føreren holder en hånd på rattet.