-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Tidlig facelift hos BMW
Dagens 3-serie er ikke mer enn tre år, men BMW planlegger likevel en oppdatering av modellen til høsten.
Vanligvis foretar produsentene et ansiktsløft noenlunde mitt i livssyklusen til en modell, typisk 3-5 år etter lanseringen. Men dagens 3-serie kom på markedet først våren 2012, så her skjer endringene tidligere enn vanlig.
Årsaken er selvsagt forholdet til konkurrentene. Mercedes C-Klasse kom i ny utførelse i 2014, og mot slutten av 2015 kommer en helt ny Audi A4. At Jaguar lanserer en helt ny utfordrer i denne klassen, XE, kan også være en faktor.
Modellen på bildene er den kinesiske utgaven med strukket akselavstand, det er lettest å se på de lange bakdørene og på en diskret dekorasjon på C-stolpen. Men front og hekk blir identisk på de vanlige modellene som selges i Europa.
Indremedisin
De kosmetiske endringene blir trolig beskjedne – som nye støtfangere med modifiserte luftinntak og muligheten for full LED hovedlys i stedet for xenon.
Men de viktigste endringene kommer under skallet der BMWs nye motorgenerasjon er på plass. Motorene er modulbaserte med 3, 4 eller 6 sylindre og mange felles komponenter.
De 3-sylindrede skal brukes i en rekke av konsernets modeller, fra Mini via 1-, 2-, 3-, 4- og 5-serie til sportsbilen i8.
Nye førerstøttesystemer finner også veien til 3-serien, blant annet «traffic jam assistant» som allerede fins i større modeller. Systemet holder plassen i køen i hastigheter opp til 60 km/t, og den aktive styreassistenten holder bilen i riktig fil så lenge føreren holder en hånd på rattet.