-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Tidlig facelift hos BMW
Dagens 3-serie er ikke mer enn tre år, men BMW planlegger likevel en oppdatering av modellen til høsten.
Vanligvis foretar produsentene et ansiktsløft noenlunde mitt i livssyklusen til en modell, typisk 3-5 år etter lanseringen. Men dagens 3-serie kom på markedet først våren 2012, så her skjer endringene tidligere enn vanlig.
Årsaken er selvsagt forholdet til konkurrentene. Mercedes C-Klasse kom i ny utførelse i 2014, og mot slutten av 2015 kommer en helt ny Audi A4. At Jaguar lanserer en helt ny utfordrer i denne klassen, XE, kan også være en faktor.
Modellen på bildene er den kinesiske utgaven med strukket akselavstand, det er lettest å se på de lange bakdørene og på en diskret dekorasjon på C-stolpen. Men front og hekk blir identisk på de vanlige modellene som selges i Europa.
Indremedisin
De kosmetiske endringene blir trolig beskjedne – som nye støtfangere med modifiserte luftinntak og muligheten for full LED hovedlys i stedet for xenon.
Men de viktigste endringene kommer under skallet der BMWs nye motorgenerasjon er på plass. Motorene er modulbaserte med 3, 4 eller 6 sylindre og mange felles komponenter.
De 3-sylindrede skal brukes i en rekke av konsernets modeller, fra Mini via 1-, 2-, 3-, 4- og 5-serie til sportsbilen i8.
Nye førerstøttesystemer finner også veien til 3-serien, blant annet «traffic jam assistant» som allerede fins i større modeller. Systemet holder plassen i køen i hastigheter opp til 60 km/t, og den aktive styreassistenten holder bilen i riktig fil så lenge føreren holder en hånd på rattet.