-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Peugeot viser ladbar stasjonsvogn
Peugeot viser nå neste generasjon 308 SW – en praktisk stasjonsvogn som også skal tilbys som ladbar hybrid.
Selv om det meste dreier seg om elbiler i Norge, er 308 er meget viktig modell for Peugeot internasjonalt. En fordel er at den skal tilbys som ladbar hybrid med to alternative drivlinjer.
Hybrid 225 e-EAT8 kombinerer en 180-hesters bensinmotor med en elmotor til en samlet effekt på 225 hk og maks dreiemoment på 360 Nm. Nøyer du deg med mindre effekt velger du Hybrid 180 e-EAT med systemeffekt på 180 hk / 360 Nm.
Begge har en batteripakke på 12,4 kWt som gir en elektrisk rekkevidde på cirka 60 kilometer basert på WLTP-syklusen.
Peugeot viste 308 i femdørsutgave i våres, og stasjonsvognen får selvsagt det meste til felles med denne – bortsett fra bakparten.
Sammenlignet med den utgående modellen er nykommeren et par centimeter lengre (4,6 meter) og lavere og har fått strukket akselavstanden med 5,5 cm – noe som sørger for mer innvendig plass.
Bagasjerommet har en kapasitet på 608 liter (548 liter i hybridutgavene).
Produsenten fremhever at de har lagt stor vekt på støydemping, noe som blant annet er oppnådd ved å bruke tykkere glass i siderutene. På kalde dager varter 308 opp med oppvarmet frontrute og ratt og klimaanlegget sørger for bedre luftkvalitet inne i bilen.
På utstyrsfronten skryter Peugeot videre av blant annet Matrx LED hovedlys, motorisert bakluke med fotsensor, trådløs Apple CarPlay og Android Auto samt selvvaskende ryggekamera.
Peugeot 308 SW kommer til Norge tidlig 2022, og prisene er foreløpig ikke klare. En direkte konkurrent blir Renault Megane Sport Tourer Plug-in som er priset fra 350.000 kroner samt Kia Ceed SW PIHV.