-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Peugeot viser ladbar stasjonsvogn
Peugeot viser nå neste generasjon 308 SW – en praktisk stasjonsvogn som også skal tilbys som ladbar hybrid.
Selv om det meste dreier seg om elbiler i Norge, er 308 er meget viktig modell for Peugeot internasjonalt. En fordel er at den skal tilbys som ladbar hybrid med to alternative drivlinjer.
Hybrid 225 e-EAT8 kombinerer en 180-hesters bensinmotor med en elmotor til en samlet effekt på 225 hk og maks dreiemoment på 360 Nm. Nøyer du deg med mindre effekt velger du Hybrid 180 e-EAT med systemeffekt på 180 hk / 360 Nm.
Begge har en batteripakke på 12,4 kWt som gir en elektrisk rekkevidde på cirka 60 kilometer basert på WLTP-syklusen.
Peugeot viste 308 i femdørsutgave i våres, og stasjonsvognen får selvsagt det meste til felles med denne – bortsett fra bakparten.
Sammenlignet med den utgående modellen er nykommeren et par centimeter lengre (4,6 meter) og lavere og har fått strukket akselavstanden med 5,5 cm – noe som sørger for mer innvendig plass.
Bagasjerommet har en kapasitet på 608 liter (548 liter i hybridutgavene).
Produsenten fremhever at de har lagt stor vekt på støydemping, noe som blant annet er oppnådd ved å bruke tykkere glass i siderutene. På kalde dager varter 308 opp med oppvarmet frontrute og ratt og klimaanlegget sørger for bedre luftkvalitet inne i bilen.
På utstyrsfronten skryter Peugeot videre av blant annet Matrx LED hovedlys, motorisert bakluke med fotsensor, trådløs Apple CarPlay og Android Auto samt selvvaskende ryggekamera.
Peugeot 308 SW kommer til Norge tidlig 2022, og prisene er foreløpig ikke klare. En direkte konkurrent blir Renault Megane Sport Tourer Plug-in som er priset fra 350.000 kroner samt Kia Ceed SW PIHV.