-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er tredje generasjon 308
Peugeot har tredje generasjon 308 under utvikling. Her indikerer vår illustratør hva vi har i vente.
Selv om den ikke er noen storselger i Norge er 308 en meget viktig modell for Peugeot – ikke minst i hjemlandet Frankrike.
Dagens modell kom på markedet i 2013, og innsalget ble godt hjulpet av at den ble kåret til Årets Bil i Europa.
Men selv om bilen fikk et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger i fjor, trekker den ubønnhørlig på årene slik at et generasjonsskifte nærmer seg.
Franske medier antyder at en ny generasjon kan bli vist allerede på vårens Genève-utstilling og være i salg mot slutten av 2020.
Vår dyktige illustratør gir oss et godt inntrykk av hvordan nykommeren vil se ut gjennom disse renderingene som viser en sporty utgave i GT Line med en aggressiv front, store hjul og doble eksosrør.
Foreløpig er det sparsomt med informasjon fra Peugeots side, men ifølge franske medier skal bilen bygges på en modifisert EMP2-plattform og tilbys i tre karosseriformer – sedan, kombikupe og stasjonsvogn.
Designen er inspirert av 3008 og 508, og den vil få en fallende taklinje for å understreke det sportslige uttrykket.
Drivlinjene vil bestå av ulike bensinmotorer samt 1,5-liters dieselmotor i ulike styrkegrader. Det vil også komme ladbare hybridutgaver – blant annet 308 GT som kombinerer bensinmotor og elmotor med en samlet effekt på rundt 220 hestekrefter.
Toppmodellen 308 GTi, som skal konkurrere mot modeller som Gof GTI og Focus ST, får også en elektrifisert drivlinje – tilsvarende den som sitter i 3008 GT.
Den består av bensinmotor pluss to elmotorer – en på hver aksel slik at man får firehjulsdrift – med samlet systemeffekt på 300 hester. På ren eldrift kan denne kjøres 50-60 kilometer.
Og nå som Peugeot tråkker opp stien med e-208 kan du være trygg på at også 308 kommer som ren elbil i neste generasjon.