-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Konklusjon
Mercedes og BMW har valgt to ganske så ulike måter å presentere storbil på. Så forskjellige at valget mellom dem burde kunne avgjøres etter en kort kjøretur. Verdsetter du tyngde og komfort er E 200 Kompressor et naturlig valg. Er dynamiske og friske kjøreegenskaper din stil, vil sannsynligvis bare BMWen innfri.
Testerne sier:
Jørgen Dale (44): E 200 Kompressor er en klassisk og elegant bil, den har elegant og enkelt interiør med klassiske instrumenter. Kupéen er rommelig og komforten god. Testbilen hadde en tendens til bakhjulsslipp på våt asfalt, noe elektronikken rettet opp, men det spørs om ikke 18-tommerne er litt for brede. Motoren har et behagelig og nydelig drag, men automatkassen sjalter av og til litt rykkete, spesielt i lave hastigheter. Blant annet burde klimaautomatikk vært standard.
Mercedesen imponerer, men BMW 520i tiltaler meg mer. Den tøffere linjeføringen skiller 520i fra mengden. Kupéen virker rommeligere og sittekomforten er et hakk bedre enn i E 200 K. Motoren er litt snau når den kombineres med manuell gearkasse, men holder følge med E 200 K. Men det er først og fremst kjøreegenskapene som skiller de to, og BMWens presisjon i denne avdelingen imponerer og gjør valget enkelt for mitt vedkommende.
Kjell Magne Aalbergsjø (48): BMW og Mercedes har valgt to helt forskjellige kurser for sine store limousiner. Mercedes enkle og elegante linjer tiltaler meg, Det nye E-Klasse karosseriet et bare nydelig, og sportsunderstellet er unødvendig med tanke på utseendet. Også interiøret er elegant og gir god romfølelse. Det er i chassisavdelingen Mercedesen ikke henger helt med. Den virker rett og slett satt, og mangler presisjonen som BMWen varter opp med.
Jeg trenger fortsatt litt tid før BMWens design "sitter", men følelsen i BMWen tiltaler meg. Den føles mer robust og interiøret gir et kvalitetsmessig bedre inntrykk. Men hovedsakelig er det BMWens kjøreegenskaper jeg faller for. Den gode kontakten med veien, den presise måten den takler ujevnhetene på, og måten elektronikken hjelper deg når grensene overskrides gjør BMWen til en mer dynamisk kjøremaskin. Så får det være at fjæringskomforten ikke alltid er helt på Mercedesens nivå.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data