-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Elgtest: nå er det BMWs tur
Svenskene elsker å sette nye biler i et dårlig elg-lys. Nå er det BMWs 5-serie som får pepper.
Det er Teknikens Värld som har tatt BMW 523i ut på prøvebanen og som konkluderer med at dette er slett ikke bra. Det virker som om bladet karakteriserer denne modellen som ganske sladd-glad. Selv må jeg si at jeg blir ganske glad av en sladd eller tre, men det skal visstnok ikke forekomme lenger akkurat det. (Jeg får se å finne meg en gammel hekkmotor-Skoda, sladdgladere er det vanskelig å finne på denne siden av gamle Bobler).
Svenskene forteller at ved en kraftig oppbremsing med tilhørende rattmanøver brukte bilen ikke bare hele banen, men vel så det. Stabilitetskontrollen fungerer ikke bra nok, hastigheten reduseres ikke nok og hekken kommer alt for langt ut.
Selv synes vi det er litt trist at det skal være en forutsetning at bilen er ment å rydde opp for alle blemmene dine, på den annen side er det selvfølgelig enda tristere når en av blemmene dine forårsaker mer enn økonomisk skade. Så bladet har sikkert rett i utgangspunktet sitt, at disse såkalte førerassistentene bør virke optimalt.
Du kan se filmene Teknikens Värld tok opp fra testen sin på www.teknikensvarld.se
NB!
I denne artikkelen forteller vi bare hva Teknikens Värld har kommet frem til. Men vi lar selvsagt også BMW slippe til med sine meninger, noe dere kan lese her:
www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27753