-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elgtest Opus 2:
Farlig i Sverige, OK i Tyskland
Vi refererte i dag tidlig til en elgtest som Teknikens Värld har foretatt av BMW 523i. Reaksjonene har ikke uteblitt.

Flere enn oss setter spørsmålstegn ved at det svenske magasinet til stadighet finner feil som ingen andre finner. I sin tid medvirket de til at Mercedes holdt tilbake lanseringen av A-Klassen. De hadde også noen heftige tester med Focus C-Max, men den gangen roet det hele seg ned uten at noe som helst skjedde.
BMW var selvsagt ikke fornøyde med at magasinet fant deres 523i farlig – noe som ikke ble mindre sårende da SVT Rapport viste opptak fra testen med en bil i kraftig sladd. Senere viste det seg at disse bildene var opptak av en 523i med DSC-systemet (stabilitetskontroll) utkoblet. Men det, hevdet Teknikens Värld, var ikke deres skyld. De hadde bare overlatt alle sine opptak til TV-kanalen – med DSC både inn- og utkoblet.
BMW inviterte så testlaget fra Teknikens Värld til sin testbane i München med den samme bilen de hadde benyttet i Sverige og ytterligere 5-seriemodeller. Det svenske testlaget gikk nøye gjennom bil og bane og deltok deretter som passasjerer i samtlige tester som ble gjennomført med maksimal last.
Samme 523i som ble funnet livsfarlig i Sverige, klarte elgtesten i Tyskland i en hastighet av 72,73km/t. Ved Teknikens Världs egen test, hvor den samme bilen fikk strykkarakter, var hastigheten 68,5km/t. De svenske sjåførene ble deretter bedt om å sette seg bak rattet for selv å teste ut bilene, men den muligheten ønsket de ikke å benytte seg av.
Går du inn på hjemmesidene til Teknikens Värld ser du at de hardnakket står på sitt og motsier alle BMWs påstander.
Ta en titt på filmen vi har fått oversendt fra BMW, og gjør deg opp din egen mening. Vi finner det merkelig at samme bil oppfører seg vidt forskjellig i Sverige og i Tyskland. Men kanskje bilen følte seg tryggere nær sitt fødested - og dermed ble mindre nervøs
PS! Du må ha Quicktime 7 for å se videoen. Den kan du laste ned gratis på http://www.apple.com/quicktime/download/