-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny femmer på banen
I vinter kunne vi avsløre at BMW testet ut en ny 5-serie i nordisk klima. Nå er den observert på Nürburgring.
Fra E60 til F10
Drøyt fem år etter lanseringen er altså BMW på gang med neste generasjon 5-serie. Men selv om bilen testes under forskjellige forhold er det nok minst et år til den skal lanseres – kanskje enda lenger.
HER TESTES 5-SERIEN I VINTERKULDE
For først kommer en ny 7-serie som skal på markedet i andre halvår. Den skal vi titte nærmere på i løpet av sommeren, så gled deg til vår omtale.
Kilder som står BMW nær hevder at den nye femmeren (kodenavn F10) får en design som er noe mer moderat enn dagens modell (E60). Det betyr blant annet at lyktene blir mer konvensjonelle.
Meld deg på og motta gratis nyhetsbrev hver dag
Nyregrillen vil imidlertid fjerne all tvil om hvilket merke den tilhører selv om nye sikkerhetskrav med hensyn til fotgjengere vil gjøre at mange nye europeere vil endre utseende til det verre i årene fremover.
SE ALLE SPIONBILDER AV BMW-MODELLER
Dynamikk
Overhenget foran reduseres ytterligere for å oppnå enda bedre balanse mellom for- og bakaksel. Samtidig utvides sporvidden noe.
En ekstra akselavstand på 10 cm skal sørge for mer plass for de ombordværende. Bilen får en lengdeøkning på bare to centimeter.
Motorer vil bli av nyeste generasjon med Efficient Dynamics som sørger for god dynamikk med lavest mulig utslipp.
En 2,5-liters rekkesekser blir minste bensinmotor mens M5 får en oppspritet 5-liters V10 for å holde tritt med konkurrentene.
En stund etter sedanen følgen en ny stasjonsvogn, og på motorfronten vil det etter hvert komme rimelige dieselvarianter godt tilpasset norske avgifter.
Meld deg på og motta gratis nyhetsbrev hver dag
Når kommer bilene til Norge? Sjekk vår oppdaterte kalender
Over 1500 gratis tester fra bladet Bil
Over 20 000 bruktbiler til salgs
Priser og data for alle nye biler